Martijn de Waal bezocht op uitnodiging van Het Nieuwe Instituut de opening van de achtste editie van de architectuurbiënnale van Shenzhen. Naar aanleiding van zijn bezoek aan de tentoonstelling Eyes of the City schrijft hij over hoe de opkomst van camera's, AI en deep learning het leven in de stad verandert.
LINK
Veel onderzoek is uitgevoerd naar het nieuwe leren waarbij studenten werken aan actuele vraagstukken waarbij een externe organisatie een rol speelt. In dit artikel wordt een nieuwe onderwijswerkvorm voor studenten besproken die tracht duidelijkheid te verschaffen over nieuwe werkvormen in het hoger onderwijs in samenhang met het stimuleren van regionale initiatieven en innovaties.
MULTIFILE
Tom van Weert argues that economic, societal and cultural developments in indus-trialized countries push for educational innovation. He sees Information and Communication Technology (ICT) as enabling factor of this innovation. His line of reasoning is the following. Knowledge intensive economies have a need for modern professionals with new qualifications. These professionals have to be able to produce concrete business results, but need also to contribute to essential business knowledge, needed to survive in a highly competitive and changing environment. Knowledge creation is becoming part of working and is therefore not anymore the exclusive right of research institutions. In this light, universities as breeding place of modern professionals, need to redefine their role in much more fundamental ways than simply continuing old practices by modern ICT means. A new educational paradigm is needed, integrating learning, working and knowledge creation. Situation based learning environments may be the materialization of this new paradigm.