This book is about markets for intermediate skills. It is also about the coordination within and between the (vocational) education system and the (sub-baccalaureate) labor market, and the institutions that govern them. Our goal was to improve our understanding of how particular governance regimes influence the operation of vocational education and training (VET) markets. We conducted an international comparison of three different governance regimes of VET markets in Germany, the Netherlands and the American state of Wisconsin. The central question underlying the national analyses and comparisons is: How do markets for intermediate skills operate in Germany, the Netherlands, and the American state of Wisconsin?
Created for the 2019 Prague Quadrennial’s 36Q°, Blue Hour VR was a site-responsive mixed reality performative installation that placed the spectator, as experiencer, within a hybrid landscape of real- time three-dimensional computer graphics and 360-degree video. This article describes the design process, staging and experience of Blue Hour VR from the vantage point of its creators. Using a phenomenological perspective, the article discusses how Blue Hour VR staged presence and embodiment within an intermedial haptic experience. Blue Hour VR demonstrates how virtual reality technology can be harnessed by a mixed reality performance design, which includes both the material and virtual environment, creating a complex stratigraphy of intermedial textures and visual dramaturgies that co-exist inside, outside and in between perceptual realities. In doing so, the article aims to contribute to the limited body of work on mixed and virtual reality in the context of theatre and performance design.
Social media zijn momenteel het gesprek van de dag. In slechts enkele jaren tijd hebben social media sites als YouTube, Facebook en LinkedIn een miljoenenpubliek aan zich gebonden. En het aantal consumenten en bedrijven dat gebruik maakt van deze online platformen groeit nog steeds sterk. Hoewel er dagelijks nieuwe cijfers verschijnen over het gebruik van social media is er vooralsnog weinig bekend over de adoptie van social media door bedrijven. Middels dit boek willen de onderzoekers van het lectoraat Online Ondernemen van de Hogeschool van Amsterdam een bijdrage leveren aan het opvullen van deze kennisleemte door het social media gebruik binnen de detailhandel in Nederland in kaart te brengen. Het boek bevat de resultaten van een onderzoek naar gebruik van de social media sites Hyves, Facebook, LinkedIn, YouTube, weblogs, Twitter en fora door (web)winkels en consumenten in Nederland. Welke social media sites worden veel en welke weinig gebruikt door (web)winkels en consumenten in Nederland? Wat zijn de kenmerken van de (web)winkels en consumenten die voorop lopen en achterblijven in het gebruik van social media platformen? In hoeverre zijn Nederlanders geïnteresseerd in het volgen van commerciële bedrijven via social media? Hoeveel volgers hebben (web)winkels op Hyves, Facebook, LinkedIn, YouTube en Twitter? Op deze en andere vragen over het gebruik van social media in de detailhandel in Nederland wordt in dit boek antwoord gegeven.