Het UWV verzamelde illegaal digitale gegevens van uitkeringsgerechtigden door zonder toestemming cookies op hun computers te plaatsen. De functionaris gegevensbescherming heeft gewaarschuwd, maar is genegeerd. Het is de hoogste tijd dat in de opleidingen en functioneringsgesprekken van leiders en managers ook hun vermogen tot werkelijk luisteren wordt beoordeeld.
LINK
'Communicatieplanner' is een op de praktijk gericht boek voor het maken van een communicatieplan. Het biedt een duidelijk handvat en doorloopt stapsgewijs alle onderdelen voor het maken van een helder en doeltreffend communicatieplan. Gestart wordt met het opstellen van een algemeen communicatieplan. Daarna gaat het boek in op specifieke plannen voor interne, marketing- en concerncommunicatie. Nuttig zijn de handige schema's, modellen en praktische tips die u direct kunt toepassen in uw eigen plan. Het boek is geschreven voor en vanuit de praktijk. Al het overbodige is weggelaten. 'Communicatieplanner' is goed te gebruiken in combinatie met een handboek op het gebied van communicatie. U kunt dus meteen aan de slag!
DOCUMENT
Hoe kan een uitvoeringsorgaan als UWV communicatie effectief inzetten in de mix van beleidsinstrumenten? Hierover zijn vele onderzoeken en inzichten voorhanden, maar hoe maak je deze toegankelijk voor gebruik in de dagelijkse communicatiepraktijk? Deze vraag stond centraal in het onderzoek dat het Lectoraat Crossmediale Communicatie in het Publieke Domein in samenwerking met UWV heeft uitgevoerd. Het Communicatie Besluitvorming Instrument (ComBi) helpt bij de beleids- en omgevingsanalyse, de doelgoep- en gedragsanalyse en het bepalen van de strategische aanpak in een communicatie-ontwikkelproces. Het Communicatie Besluitvorming Instrument (ComBi 1.0) betreft een hulpmiddel om te komen tot een communicatieplan waar draagvlak voor is bij alle betrokken partijen. Daarnaast helpt het ComBi je om een communicatieplan te maken gericht op gedragsverandering bij de doelgroep. Wat is het doel van het ComBi? Samen met betrokken beleidsmedewerkers en uitvoerders onderzoeken hoe communicatie het beste kan bijdragen aan het behalen van een beleidsdoelstelling. Het instrument geeft inzicht in de complexiteit van invloeden waaraan de doelgroep blootstaat en helpt om aan te wijzen waar communicatie in dit geheel meerwaarde heeft. De uitkomsten zijn direct te verwerken in je communicatieplan of briefing.
DOCUMENT
This Impuls 2020 proposal of ArtEZ University of the Arts focuses on strengthening the institutional structure and organizational infrastructure of its Research and Outreach Unit, by developing and building ArtEZ Research & Outreach. ArtEZ Research & Outreach is a centralized research incubation and development space to facilitate the large communities of researchers at ArtEZ. Based on the portfolio of diverse practices, disciplinary competences, and domain expertise, it explores and develops common grounds for new ways of shared, de-disciplined research and outreach activities across the university and with relevant external partners and stakeholders. The 2 key areas in which Impuls-activities will be performed are: 1. Strategic Research Programming and Networking – Aligning expertise, combining research resources and developing strategic networks Our first objective is to define a long-term Strategic Research Program, to set the directions of urgent and future-proof research topics, directly related to needs and demands from internal (research, education) and external (societal, industrial) stakeholders, with the ambition to create maximum value and impact for researchers, students and professionals and preserving the power of art. This area also includes networking, to develop diverse multi-stakeholder consortia within and around the selected strategic research topics. Our objective is to create multi-lateral exchanges, bringing people together in diverse communities for building consortia to prepare for joint practices of research, impact, accountability, and intervention towards collective research development. 2. Professional Research Support Infrastructure We need to develop and professionalize our research support infrastructure to facilitate professors and researchers in preparing, performing and managing (organizationally and financially) their research projects. The ambition is to increase ArtEZ’ participation in projects for research in the arts, from networking to dissemination and implementation of the research results and output, by developing a strong and sustainable research portfolio and financing strategy.
Het project CARMATOP was zeer succesvol en leverde een product – een carbon calculator voor reizen “Carmacal” - dat binnen de toeristische sector nog langzaam maar zeker doordringt als management tool. Bij de deelnemende bedrijven en organisaties bestaat grote behoefte om deze tool niet alleen binnen de organisatie als management tool in te zetten, maar ook met de resultaten naar buiten te treden in de vorm van een label of keurmerk. Het ontbreken van een dergelijk label/keurmerk vormt een barrière voor een snelle uitbreiding van het aantal bedrijven dat Carmacal gebruikt. Daarnaast zal Carmacal breder worden toegepast in het onderwijs, en zal er een marketingstrategie voor dit product worden ontwikkeld.