Olaf Koens is correspondent voor RTL Nieuws in Istanbul. Vanuit zijn standplaats doet hij verslag over de ontwikkelingen in Turkije en het Midden-Oosten. We spreken met hem over de positie van Turkije op het wereldtoneel, zijn bezoek aan het vluchtelingenkamp Moria en over zijn liefde voor de Russische klassiekers en flat whites. In een gesprek van een uur doorkruisen we Rusland, Turkije, de Kaukasus en het Midden-Oosten, dus riemen vast en luister naar ons gesprek met Olaf.
MULTIFILE
Based on the soil data established previously by a team of researchers at the Technical University of Istanbul, a wave amplification study is conducted for the town of Avcılar, Istanbul, located at about 120 km west of the epicentre of the Kocaeli earthquake of August 17, 1999. It is determined, through the use of well known computer program SHAKE, that the three major predominant periods of the ground are, 1.60, 1.00 and 0.70 s. Thus, the reasons of extensive damage occurred to 5–8 storey high residential buildings in the region, may be attributed to both the long distance effects of the high period waves of the earthquake and soil amplification.
LINK
A damage estimation exercise has been carried out using the building stock inventory and population database of the Istanbul Metropolitan Municipality and selected European earthquake loss estimation packages: KOERILOSS, SELENA, ESCENARIS, SIGE, and DBELA. The input ground-motions, common to all models, correspond to a “credible worst case scenario” involving the rupture of the four segments of the Main Marmara Fault closest to Istanbul in a Mw 7.5 earthquake. The aim of the exercise is to assess the applicability of the selected software packages to earthquake loss estimation in the context of rapid post-earthquake response in European urban centers. The results in terms of predicted building damage and social losses are critically compared amongst each other, as well as with the results of previous scenario-based earthquake loss assessments carried out for the study area. The key methodological aspects and data needs for European rapid post-earthquake loss estimation are thus identified.
LINK
The project goal is to contribute to a generation of universities and students who can use “design thinking” to overcome challenges and create an overview of exciting new concepts and designs for future sports centers in Europe.Consortium partnersIstanbul Teknik Universitesi, Stichting Orange Sports Forum, Instituto Politecnico de Beja, QXotc Unipessoal LDA, Nederlands Olympisch Comite-Nederlandse Sport Federatie Vereniging (NOCNSF)
De robotassistent is een nieuwe, veelbelovende technologie om docenten in het primair onderwijs te ondersteunen en leerprestaties te verbeteren. In dit onderzoek ontwikkelen we een morele theorie voor het inzetten van deze robotassistenten in het onderwijs.Doel Met dit onderzoek ontwikkelen we een theorie over het moreel verantwoord inzetten van robotassistenten in het onderwijs, waarbij kwalitatieve en kwantitatieve data wordt gecombineerd. Resultaten Dit onderzoek loopt. Hieronder vind je een overzicht van de resultaten tot nu toe. Smakman, M. (2019) De robotdocent komt eraan, maar hoe? AG Connect. Januari/ Februari 2019. pp 70-73 Smakman, M., & Konijn, E. (2019). Robot Tutors: Welcome or Ethically Questionable? In M. Merdan, W. Lepuschitz, G. Koppensteiner, R. Balogh, & D. Obdržálek (Eds.), Robotics in Education ‐ Current Research and Innovations. Vienna, Austria: Springer. [in press] Smakman, M. and Konijn, E.A. (2019-02-07) Onderwijsrobots: van harte welkom of ethisch onverantwoord? Presented at Robots en AI in het onderwijs. Den Haag, The Netherlands. Smakman, M. And Konijn, E.A. (2019-01-31) Moral challenges and opportunities for educational robots Presented at Workshop How do we work with educational robots? De Waag, Amsterdam, The Netherlands. Goudzwaard, M., Smakman, M., Konijn, E.A. Robots are Good for Profit: A Business Perspective on Robots in Education. [accepted] to 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics Smakman, M., Konijn, E.A. (2019, February) Moral Considerations Regarding Robots in Education: A Systematic Literature Review. Paper presented at Etmaal van de Communicatiewetenschap, 7-8 February 2019. Nijmegen, The Netherlands Smakman, M., Konijn. E.A. (2018, December) Considerations on moral values regarding robot tutors. Presented at the Symposium on Robots for Language Learning. 12-13 December 2018. Koç University, Istanbul, Turkey Smakman, M. (2018, February). Moral concerns regarding robot tutors, a review.Poster presented at the ATEE 2018 Winter Conference – Technology and Innovative Learning, Utrecht, The Netherlands. Looptijd 01 januari 2017 - 01 januari 2022 Aanpak Dit onderzoek maakt gebruik van de Value Sensitive Design (VSD) methodology. VSD is een methode om rekening te houden met morele waarden tijdens het ontwerpen en inzetten van technologie. Eerst richt dit onderzoek op het benoemen van relevante (morele) waarden. Door verschillende focusgroepen met onder meer ouders, leraren, overheid en robotbouwers, worden de waarden verder uitgewerkt. Vervolgens wegen we de waarden door ze voor te leggen aan diverse groepen. Daarna stellen we richtlijnen op hoe robots op een verantwoorde manier kunnen worden ingezet.