Hoe is het onze generaties vergaan, tien jaar na ons eerste onderzoek? In wat voor tijd groeiden de oorlog-, babyboom- en keuzegeneratie op en wat betekende dat voor hun kansen en opvattingen?
DOCUMENT
Presentation and panel discussion Melbourne University, Melbourne, Australia on biographical orientations of young people.
DOCUMENT
Bedrijfsopleidingen: levenslang leren en de keuzebiografie van nieuwe generaties.
DOCUMENT
Hoe staat het er voor met de verloren generatie?
DOCUMENT
Kansen en zelfbeelden van de verloren generatie
DOCUMENT
Projectmanagement in de bouw. We doen niet anders. In de bouw is de projectmatige aanpak immers de enige logische. Je zou kunnen denken: daar valt niet meer zoveel over te zeggen. Niets is minder waar. En dat wordt overduidelijk als u begint te grasduinen in dit boek. Projecten managen in de bouw wordt in rap tempo anders. Het is niet meer voldoende als een projectmanager goed kan plannen en begroten. Steeds meer zal de focus van de projectmanager verschuiven van 'harde' tools naar 'zachte' vaardigheden, omdat steeds meer stakeholders dat eisen. Het gaat niet langer alleen om het effectief managen van eigen projectmedewerkers en onderaannemers, maar ook om het managen van klanten, gebruikers en de projectomgeving. Dit boek laat zien dat ontwikkelingen als ketenintegratie en de instroom van een nieuwe generatie, vragen om ander gedrag. Zelfs de zittende projectmanagers vragen er al om.
DOCUMENT
In dit boek komen vijf generaties in Nederland aan het woord. Het boek begint met een overzicht van theorie en methodologie omtrent generatie-onderzoek. Vervolgens schetsen we een beeld van de periodes waarin de vijf generaties opgroeien. Hiermee wordt een terugblik op de 20ste eeuw geworpen. Hierna worden tal van thema's besproken, zoals onderwijs, werk, vrije tijd, politieke deelname, opvoeding.
DOCUMENT
Kenmerken van een generatie verwijzen naar kenmerken van de spraakmakende elite binnen een generatie en gelden dus niet voor de hele generatie. Generaties zijn wel belangrijk: ze verschaffen identiteit, het houdt mensen bezig.
DOCUMENT
De verhalen in deze publicatie zijn het resultaat van een onderzoek naar de levensloopverhalen van eerste-generatie-studenten aan de HU. De term 'eerste-generatie-student' wordt vaak gebruikt om de unieke uitdagingen en ervaringen te beschrijven van studenten die als eerste in hun familie hoger onderwijs volgen. Deze publicatie bevat vijf verhalen als opbrengst van het onderzoeksproject 'Kanteling in levensloopverhalen.'
DOCUMENT
Derde generatie domotica is ontwikkeld om kwetsbare doelgroepen, zoals ouderen met dementie, langer zelfstandig te kunnen laten wonen. Ook ontlast de technologie direct betrokkenen. In tijden van toenemende vergrijzing kan deze technologie grote voordelen bieden. Toch verloopt de verspreiding en implementatie in de praktijk niet zonder slag of stoot. Hoe denken betrokkenen en potentiële gebruikers over deze specifieke vorm van domotica? Welke voordelen en nadelen zien zij? En hebben zij tips voor de implementatie van deze technologie? Deze vragen zijn onderzocht bij Stichting de Wever in Tilburg, waar de implementatie van het derde generatie domoticasysteem UAS (Unattended Autonomous Surveillance) wordt voorbereid.
DOCUMENT