With the increased adoption of real-time objective measurements of player experience, advances have been made in characterising the dynamically changing aspects of the player experience during gameplay itself. A direct coupling to player action, however, is not without challenges. Many physiological responses, for instance, have an inherent delay, and often take some time to return to a baseline, providing challenges of interpretation when analysing rapidly changing gameplay on a micro level of interaction. The development of event-related, or phasic, measurements directly coupled to player actions provides additional insights, for instance through player modelling, but also through the use of behavioural characteristics of the human computer interaction itself. In this study, we focused on the latter, and measured keyboard pressure in a number of different, fast-paced action games. In this particular case, we related specific functional game actions (keyboard presses) to experiential player behaviour. We found keyboard pressure to be higher for avoidance as compared to approach-oriented actions. Additionally, the difference between avoidance and approach keyboard pressure related to levels of arousal. The findings illustrate the application potential of qualifying players’ functional actions at play (navigating in a game) and interpret player experience related to these actions through players’ real world behavioural characteristics like interface pressure.
MULTIFILE
The security of online assessments is a major concern due to widespread cheating. One common form of cheating is impersonation, where students invite unauthorized persons to take assessments on their behalf. Several techniques exist to handle impersonation. Some researchers recommend use of integrity policy, but communicating the policy effectively to the students is a challenge. Others propose authentication methods like, password and fingerprint; they offer initial authentication but are vulnerable thereafter. Face recognition offers post-login authentication but necessitates additional hardware. Keystroke Dynamics (KD) has been used to provide post-login authentication without any additional hardware, but its use is limited to subjective assessment. In this work, we address impersonation in assessments with Multiple Choice Questions (MCQ). Our approach combines two key strategies: reinforcement of integrity policy for prevention, and keystroke-based random authentication for detection of impersonation. To the best of our knowledge, it is the first attempt to use keystroke dynamics for post-login authentication in the context of MCQ. We improve an online quiz tool for the data collection suited to our needs and use feature engineering to address the challenge of high-dimensional keystroke datasets. Using machine learning classifiers, we identify the best-performing model for authenticating the students. The results indicate that the highest accuracy (83%) is achieved by the Isolation Forest classifier. Furthermore, to validate the results, the approach is applied to Carnegie Mellon University (CMU) benchmark dataset, thereby achieving an improved accuracy of 94%. Though we also used mouse dynamics for authentication, but its subpar performance leads us to not consider it for our approach.
DOCUMENT
Hoe bereiden we studenten voor op een economie die niet alleen financiële waarde creëert, maar ook maatschappelijke en ecologische impact heeft? Het Centre for Economic Transformation van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) introduceert steward-ownership - een docentenhandleiding & teaching case.Steward-ownership scheidt economische rechten (winst) van stemrechten (besluitvorming), zodat een onderneming duurzaam kan blijven opereren zonder afhankelijk te zijn van kortetermijnwinsten voor aandeelhouders. Grote bedrijven zoals Patagonia kozen recentelijk voor dit model om hun maatschappelijke missie veilig te stellen. Maar wat betekent dit in de praktijk? En welke alternatieven bestaan er voor traditionele aandeelhouderschapsmodellen?In deze teaching case maken we studenten bewust van de rol die eigenaarschap van ondernemingen speelt in de transitie naar een eerlijke en duurzame economie. We bekijken de traditionele vorm van aandeelhouderschap en ontdekken hoe steward-ownership een alternatief biedt voor winstmaximalisatie voor enkelen ten koste van welzijn en welvaart van velen. Met behoud van ruimte voor ondernemerschap.Deze teaching case biedt een toegankelijke introductie in steward-ownership en is speciaal ontwikkeld voor studenten in het economische en maatschappelijke domein. Docenten kunnen direct aan de slag met:- Een docentenhandleiding met uitleg en lesdoelen.- Een geanimeerde infographic die het concept helder uitlegt.- Zes interactieve werkvormen, waaronder groepsdiscussies, rollenspellen en een pressure cooker.- Een hoofdtekst voor studenten, aangevuld met verdiepende hoofdstukken, afgestemd op hr, sociaal ondernemerschap en juridische vraagstukken.De case past bij uiteenlopende opleidingen in het economisch en maatschappelijk domein van HBO en WO vanaf derde jaar Bachelor t/m Masterniveau. De opgedane kennis is actueel en relevant voor studenten die gaan werken in het bedrijfsleven of zelf gaan ondernemen. Zij herkennen de voor- en nadelen van klassieke vormen van eigenaarschap. Ook zijn ze zich bewust van alternatieve mogelijkheden van eigenaarschap die naadloos aansluiten bij een nieuwe economie.Met deze les bereid je studenten voor op een toekomst in de nieuwe economie, en laat je ze ervaren hoe steward-ownership een deel van de oplossing kan zijn! Je kunt de case kosteloos downloaden en morgen inzetten in je les.
MULTIFILE