Brochure about the Meaningful Music in Health care (MiMiC) practice.
MULTIFILE
Demand Driven Care plays a key role in the modernization of the Dutch health care system. This modernization is needed because a) clients needs for care increases quantitatively as well as in diversity, b) the financial means for collective services are inadequate, c) the accessibility of health care will depend on clients own responsibility, and d) shortage of professional care givers is foreseen. In the Netherlands, the need for professional care givers increases with an average of 2% every year. Demand Driven Care is an instrument for liberalization of public activities. The Faculty Chair Demand Driven Care focuses on those activities that will contribute to sufficient care supply. Within the program of the chair, activities are executed under the theme of Integrated Care, Substitution, Patient Centred Care, and Home Care Technology with an emphasis on gerontechnology. The Faculty Chair wants to contribute to a better integration and coherence in care. So that clients live and function independently as long as possible and are able to enhance their self management. In addition, health care professionals should be aware of demand driven processes and should have a demand driven attitude towards clients.
Evidence based practise (EBP) is de laatste jaren een veel besproken onderwerp in de paramedische beroepsgroepen. Het belang van het evidence based handelen in het dagelijkse methodisch handelen wordt steeds meer onderstreept. Het verwerven van evidence based vaardigheden bij studenten logopedie krijgt dan ook steeds meer een prominentere rol in het competentiegericht opleidingscurriculum. In dit artikel wordt beschreven wat onder EBP wordt verstaan en hoe de implementatie van het evidence based practise denken en handelen in het buitenschoolse leren van de opleiding logopedie Hogeschool Zuyd systematisch wordt aangepakt.
Diverse zorgprofessionals zijn betrokken bij de medicatietherapie van oudere thuiswonenden. In dit promotieonderzoek wordt gekeken naar de bijdrage van verpleegkundigen in medicatieveiligheid en naar interprofessionele farmaceutische zorg.Doel We evalueren hoe ouderen personen omgaan met de medicatietherapie thuis, de bijdrage van verpleegkundigen in (interprofessionele) farmaceutische zorg en we ontwikkelen verpleegkundige competenties op voor interprofessionele farmaceutische zorg in Europa. Resultaten We weten inmiddels dat ouderen op verschillende manieren omgaan met de medicatietherapie en dat problemen gerelateerd aan de medicatietherapie geobserveerd door verpleegkundigen klinische consequenties kunnen hebben voor ouderen personen. Looptijd 01 oktober 2015 - 31 oktober 2021 Aanpak De volgende onderdelen van het promotieonderzoek zijn afgerond: Systematische ontwikkeling van eHOME, een digitaal systeem dat de rapportage, monitoring en consultatie over medicatie gerelateerde problemen tussen zorgprofessionals in de eerste lijn mogelijk maakt. Beoordelen van de mogelijke klinische impact van procesgerelateerde medicatieproblemen Het beschrijven van de medicatie zelfmanagement van oudere thuiswonenden De volgende onderdelen van het promotieonderzoek worden op dit moment uitgevoerd: Beschrijven van ervaringen van patiënten over medicatie ondersteuning van thuiszorg professionals Beschrijven welke medicatiegerelateerde problemen thuiszorg professionals kunnen observeren bij een medicatiebeoordeling Ontwikkelen van een Europees competentie framework voor verpleegkundigen in interprofessionele farmaceutische zorg.