Upcycling has been embraced by circular economy enthusiasts, policy-makers and collaborative initiatives across Europe. Early studies describe upcycling as a concept aimed at resource conservation by keeping products, components and materials at their highest potential value across consecutive product lifecycles, with zero-negative or even potential positive impact on the natural environment. Similarly, more recent literature on the circular economy views upcycling as a strategy to slow and close resource cycles through product life-extension approaches, such as reuse, repair, refurbishment, remanufacturing and repurpose. With growing environmental concerns, upcycling has become a re-emerging theme in literature and practice. Cities offer opportunities for an increasing number of upcycling initiatives, but little is known about what manifestations of upcycling occur specifically in urban areas or how these urban upcycling initiatives emerge. For example, so-called Urban Resource Centers seek to tackle challenges in urban solid waste management by encouraging entrepreneurs to create value from local waste streams. Therefore, our objective is to address this literature gap and explore manifestations of upcycling in a city context by means of qualitative research, following a case-study approach based on data collected from research archives and 17 preliminary interviews with entrepreneurs and experts in urban upcycling of furniture and interior design products. This study contributes to a structured overview of urban upcycling initiatives and the internal and external factors that drive entrepreneurial initiatives and development. Future work will build on this study to make urban upcycling initiatives more widespread and impactful to deliver on their environmental and social goals.
MULTIFILE
A considerable amount of literature has been published on Corporate Reputation, Branding and Brand Image. These studies are extensive and focus particularly on questionnaires and statistical analysis. Although extensive research has been carried out, no single study was found which attempted to predict corporate reputation performance based on data collected from media sources. To perform this task, a biLSTM Neural Network extended with attention mechanism was utilized. The advantages of this architecture are that it obtains excellent performance for NLP tasks. The state-of-the-art designed model achieves highly competitive results, F1 scores around 72%, accuracy of 92% and loss around 20%.
Het (mee)denken over de toekomst van ons erfgoed is inmiddels een breed maatschappelijk debat. Ideeën over de definities, het behoud en het waarderen van erfgoed veranderen snel. Tijdens hun opleiding ontwikkelen masterstudenten een mening in dit debat in een theorievak (AR1LA061) van de mastertrack Landscape architecture (TUD). In het vervolgvak (AR3LA011) wordt de studentenworkshop ingezet om een locatie specifieke ontwerpvisie te ontwikkelen, als vorm van ‘research-by-design’. Het doel is om studenten lokale vragen te leren uitwerken. Deze locatie specifieke ontwerpvisies leveren na analyse ook nieuwe generieke informatie op, die begeleiders van studentenworkshops nog onvoldoende gebruiken in meer theoretische vragen over het definiëren, waarderen en transformeren van erfgoed. Dit onderzoek wil bijdragen aan het gebruiken van ontwerpvisies voor verbetering van de algemene erfgoedkennis van eigenaren, gemeenten en landschapsarchitectuuropleidingen. Dit onderzoek wil voorzien in handvatten om dergelijke analyses te onderbouwen en zo bij te dragen aan een rijke leeromgeving. Het doel van het voorgestelde onderzoeksproject is om met handvatten te komen hoe de ontwerpvisies van studentenworkshops kunnen worden benut in het verzamelen van kennis over definiëren, waarderen en transformeren van (landschappelijk) erfgoed. Dit onderzoek kent drie pijlers; een literatuurstudie naar dergelijke studentenworkshops in onderwijs (design charettes), een analyses van twee eerdere workshops (op basis van interviews met betrokkenen) en het toepassen van inzichten uit de eerste twee pijlers in een nieuw te organiseren workshop voor het living lab Zuiderwaterlinie in de Landschapstriënnale 2020. De Zuiderwaterlinie is een linie van forten, steden en inundatievelden door heel Noord-Brabant (afbeelding 1). Tegenwoordig is deze militaire verdedigingslinie een drager voor een nieuw te ontwikkelen recreatief en vitaal erfgoedlandschap. Breda heeft vitaliteit als speerpunt aangewezen in City Deals Kennis Maken. In dit onderzoek werkt de TU Delft samen met de gemeente Breda, het projectbureau Zuiderwaterlinie, Staatsbosbeheer en de universiteit Wageningen.