The starting meta-trend at the basis of this paper is that lifestyles in the city will continue to “Blur” between work and urban leisure. To describe “Blur”, one might say that the integration of technology and increased connectedness into all aspects of life has led to the hyper-availability of content regardless of setting, breaking down the traditional wall of separation between work and home. Behaviours, activities, and categories will increasingly overlap and complement each other. Business categories themselves will cease to exist as such. They will increasingly blur into new blended propositions, beyond linear innovation. In this dynamic context, perceptions of value and the social construction of notions of luxury will continue to translate into people’s willingness to pay a premium, from mass luxury to high end, restructuring consumption dynamics for commodities, consumables and services at brand, innovation and proposition levels. The paper offers extensive analysis of these themes. Presenting an existing tool from a world-class research programme on urban futures plus two proprietary tools developed for the specific purpose of this paper, as based on reflexivity, anecdotal evidence and a rich apparatus of references.
LINK
Carnival Futures: Notting Hill Carnival 2020 is a King’s Cultural Institute project led by Nicole Ferdinand (Culture, Media and Creative Industries at King’s College London) which sought to engage cultural organisations and other stakeholders in planning for the future of the Notting Hill Carnival. The content of this report is intended as a contribution to current research and to identifying future directions for the development of the Notting Hill Carnival. The material and views expressed are produced by various stakeholders in a series of workshops.
DOCUMENT
There is ample evidence to suggest that positive emotions lead to valuable life outcomes. This study examines daily positive emotion development before, during, and after a leisure travel experience. The study measured positive emotions on a daily basis in 25 mature adult participants before, during, and after two leisure travel experiences. Consistent with the "peak" model in previous research, positive emotions overall-and joy and interest in particular-increased before leisure travel, were elevated during travel, and declined afterward. Implications for practice include managing positive emotions before and after leisure travel. Future research should consider positive emotions in other populations and other leisure experiences.
LINK
I had the honor of hosting a distinguished special track on the topic of "Leisure & Love" at the ATLAS 2024 conference, where I invited scholars to come together and share their research findings and innovative ideas in this intriguing area. At the end of the session, I presented key research questions that have been answered, as well as avenues worth exploring. It was well received, fostering engaging discussions and sparking new collaborative opportunities. I look forward to hosting similar sessions in the future.
DOCUMENT
DOCUMENT
De markt van groepsvakanties en groepsuitjes is sterk in beweging. Mensen gaan steeds meer in groepsverband op pad in wisselende samenstelling. Het aanbod kent steeds meer spelers naast de traditionele groepsaccommodaties. Ook op het gebied van marketing is de sector in beweging met een veelheid aan boekingsplatforms en groepsaccommodatie-ondernemers die het heft in eigen hand nemen. En tot slot kent ook de belangenbehartiging een roerige tijd met de oprichting van de stichting Groepsaccommodaties Nederland (GAN). GAN is een jonge brancheorganisatie die staat voor de belangenbehartiging en promotie van de op dit moment ca. 100 leden, allemaal ondernemers met één of meerdere groepsverblijven. Gelet op al deze ontwikkelingen heeft GAN het initiatief genomen om te komen tot een nieuwe strategische visie voor de groepsaccommodaties. Waar staat deze bedrijfstak voor, wat komt er op de ondernemers af en hoe kunnen ze hierop inspelen? Voor de ontwikkeling van deze visie heeft GAN samenwerking gezocht met het Centre of Expertise Leisure, Tourism and Hospitality (CELTH) en de Hogescholen Breda University of Applied Sciences (BUas; voorheen bekend als NHTV) en NHL Stenden, die hiervoor ook haar European Tourism Futures Institute heeft ingezet. De onderwijsinstellingen hebben met inzet van docenten en studenten diverse deelonderzoeken uitgevoerd die als ‘bouwstenen’ voor het proces op weg naar de visie beschouwd kunnen worden. Aanvullend is nog een schriftelijke enquête gehouden onder (450) groepsaccommodaties in Nederland (respons 34%).
DOCUMENT
This paper presents the results of an evaluation of a technology-supported leisure game for people with dementia in relation to the stimulation of social behavior.
DOCUMENT
De toeristisch-recreatieve sector is in belangrijke mate afhankelijk van externe factoren waar zij zelf geen invloed op kan uitoefenen maar wel mee geconfronteerd wordt. Het kan hier bijvoorbeeld gaan om bevolkingskrimp, vergrijzing, ontgroening, technologische ontwikkelingen, de economische recessie, de veranderende interesses van toeristen e.d. Door deze externe factoren te analyseren ontstaat er zicht op relevante bewegingen die de sector een toekomstbestendige koers bieden. Er is de behoefte ontstaan om nader onderzoek te doen naar de innovatiekracht van Overijssel in totaliteit en gekoppeld aan de regio’s die vanuit marketing perspectief zijn benoemd te weten: • Waterrijk Weerribben Wieden: ongerept en eigenzinnig. • IJsseldelta: Hanzesteden, water, cultuur, polder. • Vechtdal Overijssel: rust en ruimte. • Salland: natuurlijk gastvrij. • Twente: Landgoed van Nederland. Het European Tourism Futures Institute is gevraagd dit onderzoek uit te voeren met behulp van een scenariostudie. Scenario’s verkleinen de afstand tot de dynamische markt en leveren inspiratie om innovatieve initiatieven te ontplooien. Scenario’s zoals die door het ETFI worden ontwikkeld zijn geen voorspellingen die voortkomen uit trendanalyses, maar levendige beschrijvingen van hoe de toekomst, in dit geval van toeristisch Overijssel, er uit zou kunnen zien.
DOCUMENT
Aspects of involvement in sports and active leisure in an organized context have been extensively investigated, but none of these studies provides a comprehensive picture of the membership involvement of members in voluntary clubs (MI). Our research aims to obtain an overview of existing knowledge on MI by conducting a systematic review study of academic articles. The results show that, over the years, insights into MI have increased, inducing a well-elaborated concept. MI appears to be shaped by three main dimensions (i.e., participation, personal relevance, social world), four groups of predictors (i.e., personal characteristics, psychological, organizational, and social aspects) and three levels of outcomes, for individuals (i.e. health, skills, diversion, social connectedness), organizations (i.e., support and loyalty) and society (i.e., healthy life style, social capital, learning communities). Moreover, we show a circular effect of the outcome-aspects that also predict MI. Based on these results, we develop a framework of membership involvement, propose future research directions, and discuss scientific and practical implications.
LINK