Making food packaging more sustainable is a complex process. Research has shown that specific knowledge is needed to support packaging developers to holistically improve the sustainability of packaging. Within this study we aim to provide insights in the various tradeoffs designers face with the aim to provide insights for future sustainable food packaging (re)design endeavors. The study consists of analyzing and coding 19 reports in which bachelor students worked on assignments ranging from (1) analyzing the supply chain of a food product-packaging combination to (2) redesigning a specific food packaging. We identified 6 tradeoffs: (1) Perceived Sustainability vs. Achieved Sustainability, (2) Food Waste vs. Sustainability, (3) Branding vs. Sustainability, (4) Product Visibility vs. Sustainability, (5) Costs vs. Sustainability, and (6) Use Convenience vs Sustainability. We compared the six tradeoffs with literature. Two tradeoffs can be seen as additional to topics mentioned within literature, namely product visibility and use convenience. In addition, while preventing food waste is mentioned as an important functionality of food packaging, this functionality seems to be underexposed within practice.
MULTIFILE
The quest of organization haunts us. If anarchists were once said to defy authority, nowadays we defy organization. Structures are perceived to hold us back and pin us down with the iron cage of identity. The solidified social limits our freedom with its demand of never-ending “engagement.” How desperate is it to live your life as an insulated rebel without a cause? Instead, we should ask, what is pure organization? Is there a new core that we could define and design? What’s commitment outside of today’s technosocial conventions? Are there bonds that create ties, unhinged from procedure, unfettered by bureaucracy? Is there a form of conspiracy that operates without all the tiresome preparations? Mutual aid and local self-organization come to mind, but what if we’re forced to pursue organization of the unorganizables? Does a self-evident General Will exist that does not need to be discussed and exhaustively questioned? Having arrived at this point, we can clearly see the romantic undertone of the Critique of Organization. What’s a lean revolution, an effortless regime change? Can we presuppose a hive mind that performs like an automaton? Humans, coming together, create the Event, simply because of an inner urge to experience relations without guarantees.
MULTIFILE
Games zijn bedoeld voor vermaak, maar we kunnen ze ook opvatten als een vorm van cultuur. Ze vertellen iets over de samenleving waarin ze zijn gemaakt: al dan niet met opzet komen er via de verbeelding van de makers opvattingen over de samenleving in games terecht. Games zetten op hun beurt aan tot verbeelding, waardoor gamers zich mogelijk gestimuleerd voelen na te denken over die samenleving. Toch is het aannemelijk dat gamers daar weinig voor voelen, omdat dit een plezierige ervaring in de weg kan staan. Maar gamers blijken wel degelijk geneigd tot reflectie op de wereld om ons heen, over het leven, over goed en kwaad. Ruim driekwart van de gamers uit dit onderzoek zegt dat wel eens te doen. Tegen de verwachting is daarbij geen verschil te zien tussen reguliere gamers en professionals, zoals reviewers en game designers. Verondersteld werd dat die laatstgenoemden zich beroepsmatig vaker aangezet voelen tot reflectie op de wereld om ons heen. Vaker dan verwacht blijken gamers een kunstervaring te ondergaan bij het spelen van games. In de context van deze studie wil dat zeggen dat die spelers ‘tussen de regels door’ commentaar op de spel- en verhaalgebeurtenissen hebben opgemerkt, dat hen aan het denken zette over de wereld. Daarbij was geen verschil te zien tussen mainstream games en indiegames. De verwachting dat de meeste gamers vooral de bijzondere vormgeving van games noemen als reden om ze als kunst te bestempelen is ten slotte wel bevestigd. Dit laat meteen ook het verschil zien tussen de gangbare esthetische kunstopvatting en wat ik in deze studie onder kunst versta: het ervaren van een betekenisproces dat stimuleert tot reflectie op het leven.