In dit artikel gaan we in op geldigheidsbeheer van bedrijfsregels. Eerst zal het doel van geldigheidsbeheer worden gepresenteerd. Vervolgens wordt uitgelegd wat niet-temporeel geldigheidsbeheer inhoudt inclusief een voorbeeld van een niet-temporeel scenario. Daarna wordt uitgelegd wat temporeel geldigheidsbeheer inhoudt inclusief drie voorbeelden van temporeel geldigheidsbeheer.
LINK
De frequentie waarin bedrijfsregels veranderen versnelt. Deze versnelling wordt veroorzaakt door snel veranderende klantenwensen, wet- en regelgeving en beleid. Tegelijkertijd vindt er een beweging plaats waarin meer transparantie over de bedrijfsvoering wordt geëist. Deze beweging dwingt organisaties om aan te kunnen tonen welke bedrijfsregels in welke situaties zijn toegepast.
LINK
The main question in this PhD thesis is: How can Business Rules Management be configured and valued in organizations? A BRM problem space framework is proposed, existing of service systems, as a solution to the BRM problems. In total 94 vendor documents and approximately 32 hours of semi-structured interviews were analyzed. This analysis revealed nine individual service systems, in casu elicitation, design, verification, validation, deployment, execution, monitor, audit, and version. In the second part of this dissertation, BRM is positioned in relation to BPM (Business Process Management) by means of a literature study. An extension study was conducted: a qualitative study on a list of business rules formulated by a consulting organization based on the Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission risk framework. (from the summary of the Thesis p. 165)
The research results, the identified success factors for the Innovation Lab HIBO, will make it clear what is needed for the Innovation Lab HIBO in order to succeed: (a) with regard to design and further development of the Innovation Lab HIBO, as well as (b) with regard to conditions that need to be created and prerequisites that need to be followed for the successful functioning of the Innovation Lab HIBO. From September 2020 the follow up research is planned into operationalization of success factors, definition of performance criteria, performance evaluation, development of suggestions for improvement of performance, and development of a blueprint. In fulfilment of interinstitutional agreements on educational quality, specifically, the Agreement on Quality 2.6 [Kwaliteitsafspraak 2.6: “het faciliteren van docenten om te onderzoeken wat de succesfactoren zijn van leergemeenschappen en hun onderwijspraktijk, inclusief het leren van docent-onderzoekers”], the sub-theme No.7 “Valorisatie van de effecten van IWP’s. Succesfactoren IWP's”, the research on success factors for the Innovation Lab Hanze International Business Office (HIBO) will be carried on in the period from February 1, 2020, till August 30, 2020.