Thema’s als gelijkheid, diversiteit en inclusie zijn vandaag de dag hot topics en staan bij iedere organisatie op de agenda.
LINK
product
De risico's van sportsponsoring door banken
Beschrijft de risico's die banken lopen ten aanzien van het sponsoren van bepaalde sporten en door een te groot belang in het sponsorobject
MULTIFILE
product
Havezate De Heare, een beleving voor de zakelijke markt
Artikel student Hoger Hotel Onderwijs. Beoordeling: 8.
MULTIFILE
product
Dromen in een veranderende wereld Duurzaamheid als kans voor ondernemers
Over de financiele crisis, maatschappelijk verantwoord ondernemen en de veranderende wereld
PDF
product
Portfolio Young Professional Semester
Een marketingplan opgesteld voor de KNBN, om de open trainingen van het Nederlands Elftal (v) te optimaliseren en de bezoekersaantallen te verhogen.
MULTIFILE
product
Levensloopbestendig wonen vraagt vooral actie van burgers zelf
Het Nederlandse overheidsbeleid is erop gericht dat burgers met gezondheidsproblemen zo lang mogelijk zelfstandig in de eigen thuissituatie blijven wonen. Volgens ouderenorganisatie ANBO kan dit beleid uitsluitend worden gerealiseerd wanneer er voldoende woningen zijn voor mensen met een beperking. Er is een behoefte aan levensloopbestendige woningen die geschikt zijn of eenvoudig geschikt te maken zijn om een persoon tot op hoge leeftijd, met of zonder beperkingen en al dan niet met zorg, te ondersteunen bij zelfstandig wonen. In Horst aan de Maas bundelden Zuyd Hogeschool en verschillende MKB-bedrijven hun krachten met de ergotherapeut en de gemeente om particuliere woningbezitters te stimuleren deze woning levensloopbestendig te maken.
PDF
product
Boer zoekt recreant
Artikel studenten Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs. Beoordeling: 7.
MULTIFILE
product
Scriptie Jordi Bruns
Een scriptie over het uitbreiden van het portfolio van Ingenion, op facilitair gebied
MULTIFILE
product
Publiek 2.0
De media die podia inzetten als onderdeel van hun marketingmix kunnen wellicht
een belangrijke rol spelen bij het versterken van een gevoel van ‘ medeeigenaarschap’
en binding. Er is nog niet veel bekend over de mogelijkheden die
sociale media hierin bieden. Analyse van 155 interviews die zijn afgenomen onder
theater- en poppodiumbezoekers in de noordelijke Randstad, laat zien dat
incidentele en potentiële bezoekers reserve ervaren in relatie tot de podiumkunsten
waardoor gebruik van sociale media voor promotiedoeleinden niet onmiddellijk
passend is. Begrijpen hoe de podiumkunsten worden beleefd en betekenis hebben
helpt podia in het maken van keuzes in hun marketingbeleid. Het is maar de vraag
hoe groot de rol van sociale media (ook wel media 2.0) daarin moet zijn. Om goede
keuzes ten aanzien van marketing en 2.0 media te maken, zo luidt de conclusie, is
nadere theoretisering nodig van de relatie tussen podiumbezoek, distinctie en
gemeenschapsgevoel. Het onderzoek waar dit artikel op gebaseerd is, werd mogelijk
gemaakt door een SIA-Raak subsidie. Het project heet Podium voor de
Podiumdirecteuren (2011-2013).