Dr. Danny Han is one of the volunteers who contributed to this research report
Paper presented at international symposium ‘Dementia and Music. Research and Practice’. University of Vechta, Vechta, Germany, 21/9/2013. Paper argues that working with dementia for musicians and music students is important because it demands them to focus on the 'other' rather then on themselves and their artistic 'product'.
Paper presented at the 31st European Seminar in Ethnomusicology ESEM, Limerick (Ireland), 18/9/2015. This paper presents a case study of ‘Belinda’, a Dutch woman in her early sixties who considers herself at the same time as ‘un-musical’ and musically hyper-sensitive. She is neither an ‘outstanding performer’ nor a ‘maverick’, but rather an idiosyncratic example of late-modern (i.c. Dutch) everyday life musicality.Interesting as her particular case may be, the focus in this paper is theoretical and methodological. Through concisely discussing Belinda’s biography, I will be able to focus, theoretically, on using practice theory as formulated recently by German cultural sociologist Andreas Reckwitz as a possible foundation for studying music in late-modern western societies. Reckwitz considers culture as an inherently hybrid and dynamic arena of shared and contested individual understandings of the world, and sees practices – ‘ways of doing and saying’ – as the locus of culture. Methodologically, I posit – referring to Reckwitz but also to the seminal work of George Herbert Mead and others - that there is no need to think about the individual and the social as two mutually exclusive domains, but rather that the individual is inherently social and therefore the study of music in society (‘music as culture’; or maybe ‘ethnomusicology’) should base itself on a thorough micro-ethnographic study of individuals, rather than on more abstract groups, combining ethnographic methods with insights from qualitative sociology and Grounded Theory.The paper hopes to contribute to theoretical and methodological discussions in ethnomusicology. Because the study of ‘Belinda’ is a strong example of a study by a researcher who has been born and bred in the same context of ‘shared and contested ways of doing and saying’ as the researched, the paper also hopes to contribute to ideas about the methodological particularities of ‘ethnomusicology-at-home’ and about the potential value of ethnomusicological studies of late-modern musicality and musical late-modernity.
Diverse partijen, zowel marktpartijen als kennisinstellingen, gaan in 2020 samenwerken in een pilot om te toetsen in hoeverre zij de plant kardoen (familie van de artisjok distel) in haar volle potentieel kunnen gebruiken voor diverse commerciële doeleinden, zoals bloemen, voedsel, composiet en een lamp. Er wordt in deze pilot onderzoek gedaan naar: - Gebruik van reststromen als bodemverbeteraar - Teelt van kardoen - Verwerking van kardoen
Hoe zou de wereld er uitzien als de samenwerking tussen school en Veilig Thuis perfect zou zijn? In het bijzonder voor kinderen die het zwaar te verduren hebben door verwaarlozing, misbruik of mishandeling?
Hoe zou de wereld er uitzien als de samenwerking tussen school en Veilig Thuis perfect zou zijn? In het bijzonder voor kinderen die het zwaar te verduren hebben door verwaarlozing, misbruik of mishandeling?Doel In dit onderzoek gaan we na wat de belemmerende en bevorderende factoren bij leerkrachten in het primair onderwijs zijn in hun aanpak van kindermishandeling (denk aan signaleren, melden en het toepassen van de verplichte Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling). Ook onderzoeken we het resultaat van een korte interventie waarbij een Veilig Thuis medewerker een gesprek heeft met de leerkracht over diens knelpunten bij deze aanpak. Daarbij gaan we na of deze aanpak de duur van wel gemelde kindermishandeling kan verkorten. Resultaten Inzicht in de verbeterpunten in de samenwerking tussen Veilig Thuis en primair onderwijs bij het signaleren en melden van (vermoedens van) kindermishandeling. Aanbevelingen aan beleidsmakers, jeugdprofessionals en opleidingen. Publicatie in vakblad voor professionals in het primair onderwijs. Publicatie in een wetenschappelijk tijdschrift Looptijd 01 september 2020 - 01 mei 2022 Aanpak Een medewerker van Veilig Thuis spreekt met de leerkracht op school over de knelpunten die deze leerkracht (of school) ervaart. De bevindingen worden in elk van de betreffende regio’s besproken met de belanghebbende ketenpartners. Ook wordt een bovenregionale expertmeeting gehouden waarin naast de resultaten ook de economische aspecten van deze samenwerking tegen het licht gehouden worden.