Author provided: Monitoring of computernetworks, complex technical systems like aeroplanes is common practice. In this article the use of a monitoring agent in an arbitrary product is discussed. The product itself could be any product with sucient hardware capabilities. The focus is on the product enhancement by adding an embedded agent. This so-called product agent can represent the product in the internet of things and it can also be a member of a multiagent system. In this way exchange of parts and subsystems is possible. The possibilities and advantages of this concept are discussed as well as a more elaborate example of the implementation in an experimental discovery robot. DOI: 10.1007/9783662444399
LINK
From the article: Abstract—By using agent technology, a versatile and modular monitoring system can be built. In this paper, such a multiagentbased monitoring system will be described. The system can be trained to detect several conditions in combination and react accordingly. Because of the distributed nature of the system, the concept can be used in many situations, especially when combinations of different sensor inputs are used. Another advantage of the approach presented in this paper is the fact that every monitoring system can be adapted to specific situations. As a case-study, a health monitoring system will be presented.
DOCUMENT
From the article: "To extend the lifetime of products, an agent is connected to the product. This agent has several roles. It depends on the phase of the lifecycle what these roles will be. One of the roles in the usage or recycling phase is to negotiate for buying spare parts in case a part of the product is broken. The same agent can also decide to offer spare parts to other agents to reuse working parts of a broken product. To accomplish this idea, a marketplace for agents has to be set up, where the auctions can take place. To support this concept, blockchain technology has been used. Blockchains are a new type of technology, known from bitcoins, but there are other cases where blockchains can be used. Blockchain is known for its decentralisation, transparency and for making trustful transactions. In this paper the working of different types of blockchains will be briefly explained and determined if they can be useful for online auctions by agents. A prototype of the marketplace using blockchains has been built."
LINK
Het kennisnetwerk “Leren en Ontwikkelen voor Toekomstgericht Onderwijs” richt zich op onderwijsvernieuwingsvraagstukken. Scholen staan voor complexe uitdagingen waaronder een toename in diversiteit aan leerlingen die maatwerk vragen, de hardnekkige kansenongelijkheidsproblematiek, de noodzaak nieuwe technologieën adequaat in te zetten, en de opdracht leerlingen nieuwe leerinhouden maar vooral nieuwe leervaardigheden aan te leren. Voor scholen leidt dit tot aanpassingen zoals afstappen van klassikaal werken, focussen op leerprocessen in plaats van leerproducten en inzetten op autonomievergroting bij leerlingen. Onafhankelijk van de sector kampen scholen met vergelijkbare (ontwikkel)vraagstukken zoals nieuwe (meer ontwerpende en coachende) rollen van leraren, het anders beoordelen en monitoren van leerlingen en nieuwe samenwerkingsvormen binnen teams. Ons kennisnetwerk omvat bestaande samenwerkingsverbanden van lerarenopleidingen en scholenclusters die ervaring hebben met gezamenlijk onderzoek doen, opleiden en professionaliseren. De lectoren kennen elkaar van gemeenschappelijke (praktijkgerichte) onderzoeksprojecten, professionaliseringsactiviteiten en onderwijsontwikkeling. In het kennisnetwerk brengen we de verschillende samenwerkingsverbanden fysiek samen doordat onderzoekers, (toekomstige) leraren en lerarenopleiders in kennislabs op een onderzoeksmatige manier werken aan praktische oplossingen voor eerdergenoemde vraagstukken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een methodiek voor hybride kennislabs, ontwikkeld door een van de lectoraten, samen met de OU. Binnen het netwerk is een kernteam verantwoordelijk voor enerzijds destillatie van prangende onderzoeksvragen en het doen van onderzoeksaanvragen en anderzijds de monitoring van zowel de leeropbrengsten als praktische opbrengsten (werkzame principes) van de kennislabs en de verfijning van de werkwijze binnen de kennislabs. Het uiteindelijke doel zijn kennislabs die zodanig regionaal verankerd zijn wat betreft de professionalisering van betrokkenen, kennisdeling, inspiratie en ondersteuning bij het ontwikkelen van toekomstgericht onderwijs en het aanvragen en uitvoeren van praktijkgericht onderzoek dat deze na vier jaar zonder subsidie kunnen worden voortgezet. Daarnaast vormen ze een onmisbaar onderdeel van een landelijke kennisinfrastructuur. We beogen een open netwerkorganisatie waarbij lerarenopleidingen, scholen en kennisinstellingen zich op basis van hun expertise kunnen aansluiten
Lectorate, part of HAS green academy