In this paper we research the following question: What motivational factors relate, in which degree, to intentions on compliance to ISP and how could these insights be utilized to promote endusers compliance within a given organization? The goal of this research is to provide more insight in the motivational factors applicable to ISP and their influence on end-user behavior, thereby broadening knowledge regarding information systems security behaviors in organizations from the viewpoint of non-malicious abuse and offer a theoretical explanation and empirical support. The outcomes are also useful for practitioners to complement their security training and awareness programs, in the end helping enterprises better effectuate their information security policies. In this study an instrument is developed that can be used in practice to measure an organizational context on the effects of six motivational factors recognized. These applicable motivational factors are determined from literature and subsequently evaluated and refined by subject matter experts. A survey is developed, tested in a pilot, refined and conducted within four organizations. From the statistical analysis, findings are reported and conclusions on the hypothesis are drawn. Recommended Citation Straver, Peter and Ravesteyn, Pascal (2018) "End-users Compliance to the Information Security Policy: A Comparison of Motivational Factors," Communications of the IIMA: Vol. 16 : Iss. 4 , Article 1. Available at: https://scholarworks.lib.csusb.edu/ciima/vol16/iss4/1
MULTIFILE
In reaction to the lack of intrinsic motivation of construction site workers, to wear their safety helmets at all times, a series of research projects studied causes and possible solutions. Goal is to gain an inspirational discussion to get the design onto the next level. This paper describes a study presented on a conference poster (Persuasive 2014, 21-23 May, 2014, Padua, Italy) which shows how persuasive technologies are implemented in product design, such as using motivational theories and smart systems
MULTIFILE
Het meeste vlees dat Nederlanders eten wordt niet duurzaam geproduceerd. Veel productie leidt tot overbemesting, kost veel water en gaat ten koste van de biodiversiteit en het landschap, terwijl dierenwelzijn niet per se is geborgd. Hogeschool Van Hall Larenstein participeerde binnen het onderzoek ‘Dierzaam’ van de Hogeschool Utrecht. Het project zocht naar marketingstrategieën die consumenten verleiden om over te stappen naar meer duurzaam geproduceerd vlees. In dit whitepaper beschouwt Van Hall Larenstein (VHL) de kansen in de keten vanuit het perspectief van de boer. Hiervoor bestudeerden onderzoekers literatuur en inspirerende voorbeelden. Meer aandacht voor dierenwelzijn zal leiden tot extensivering van de veehouderij. De milieubelasting van vlees wordt bepaald op veel criteria, de uitkomsten verschillen per diersoort en voor traditioneel of organische houderijsystemen. Over het algemeen zijn kip- en varkensvlees minder milieu belastend dan rundvlees. Echter, varkens en kippen eten weer meer granen die wereldwijd voor mensen belangrijk zijn en rundvee kan daarentegen op grasland leven. Voor de omschakeling naar duurzame vleesvee houderij is een systeemverandering nodig waar álle partijen een rol in hebben. De boer moet voldoen aan de vele normen en heeft deskundigheid nodig. Sociale media kunnen een transparante communicatie tussen boer en consument ondersteunen. De supermarkt en de slager kunnen het eigen assortiment kiezen en meer communiceren en informeren en de consument maakt uiteindelijk de keuze in de winkel. De overheid moet zich actiever opstellen in markt- en prijsbeleid. Boeren staan onder druk door enerzijds maatschappelijke eisen en aan de andere kant de kostprijs van duurzame productie. Een eerlijk en duurzaam verdienmodel voor de boer vereist een hogere vleesprijs, gecombineerd met betalingen van de boer voor maatschappelijke (ecosysteem)diensten.
MULTIFILE