De opkomst van social media is een fenomeen. Waardoor komt de groei? Hoe ga je er verantwoord en succesvol mee om? Van groot belang bij zulke vragen is inzicht in wat deze media zijn, ofwel wat is de essentie van social media? In dit white paper beschrijven we de zeven karakteristieken die wij gebruiken om die essentie te begrijpen en om organisaties te adviseren en te begeleiden in het maken van hun keuzes
Gedragsveranderende gezondheidscommunicatie is voor veel communicatieprofessionals een uitdaging. Ontwikkelingen op het gebied van interactieve media kunnen hierbij een doorslaggevende rol spelen. De gezondheidsprofessional krijgt hierdoor nieuw gereedschap in handen. In dit artikel wordt uiteengezet hoe interactieve media strategisch kunnen worden ingezet ten einde de effectiviteit te vergroten van een drietal belangrijke ommunicatiestrategieën: inhaken op het kritieke moment, voelbaar maken van sociale druk en afstemming op het individu.
We review the current body of academic literature concerning gamification of production and logistics. The findings indicate that production execution and control has been addressed most often in the current body of literature, which consists mostly of design research. Objectives and goals, points, achievements, multimedial feedback, metaphorical/fictional representations, and levels and progress are currently most often employed gamification affordances on this field. The research has focused on examining or considering motivation, enjoyment and flow as the main psychological outcomes of gamification in the given context, while individual performance and efficiency are the most commonly examined or suggested behavioral/organizational impacts. Future studies should employ more rigorous study designs and firmly ground the discussions in organization theory.
LINK