Mark Sekuur maakt elke dag met veel plezier gebruik van olifantenpaadjes.
LINK
product
Het Noorderplantsoen voelt nooit meer hetzelfde
Sinds februari geven Mark Sekuur en Jan Martijn studenten Built Environment een nieuw vak: stedenbouwkunde. Studenten doen nieuwe kennis op over hun eigen omgeving, waaronder het Noorderplantsoen.
LINK
product
De parkeerkoffer op vakantie
De kindvriendelijke schoolstraten in Parijs inspireren Mark Sekuur. Het wordt tijd dat we onze omgeving kindveilig en autoluw vormgeven.
LINK
product
Terug naar de blauwe lijntjes graag
Mark Sekuur verlangt terug naar witte winters en jaren waarin het warmterecord niet werd verbroken.
LINK
product
Stedenbouwkundige beleving van likmevestje
Onder het oog van bewakingscamera’s klimt Mark Sekuur over een hek in de hoop iets van de door de gemeente Groningen beloofde ‘beleefbaarheid’ van de Reitdiepzone te kunnen ervaren.
LINK
product
De wegwijzende wilg
Maak steden leesbaar met krachtige, inheemse bomen, zegt Mark Sekuur. Bomen vormen natuurlijke oriëntatiepunten in het landschap en zijn ook nog eens een bron van biodiversiteit en verkoeling.
LINK
product
Gronings dorp gezocht
Het dorp Overschild zou een icoonproject zijn voor dorps- en stadsvernieuwingen na de Groningse aardbevingen, maar Mark Sekuur treft er huilende inwoners en een weggegumd Gronings karakter. Laat Overschild een voorbeeld zijn om wél met passende oplossingen te komen.
LINK
product
De waarde van rafelrandjes
LINK
product
Samenwerken met ouders: hoe doe je dat?
Tien basisscholen doen mee aan twee projecten die er allebei op gericht zijn de ouderbetrokkenheid op de scholen te verbeteren. Veel scholen hebben een visie op de samenwerking met ouders en ontplooien vaak al verschillende activiteiten om daar invulling aan te geven. Toch verloopt de samenwerking tussen ouders en school niet altijd zoals de scholen voor ogen hebben of vinden leerkrachten het af en toe knap lastig. Op andere scholen zijn zowel de ouders als de leerkrachten tevreden, maar kan het natuurlijk altijd beter. Uitgangspunt in beide projecten is dat het voor alle scholen zinvol is om na te denken over de schoolspecifieke wijze waarop zij met ouders willen samenwerken en te weten wat ouders van de school verwachten. In deze startfoto wordt de beginsituatie op OBS De Noorderbreedte beschreven.