Internationaliseringsbeleid opleiding Ondernemerschap & Retail ManagementIn de keuze van internationale betrekkingen met specifieke partners/regio 's waarmee de Saxion opleiding Ondernemen & Retail Management wenst samen te werken, is een verkenned onderzoek uitgevoerd. Op basis van de focus van lectoraten verbonden aan de School of Commerce and Entrepreneurship en belangrijke Europese regio 's is een analyse uitgevoerd welke voorkeursregio 's geschikt zijn om duurzame partnerships op het gebied van onderzoek en onderwijs aan te gaan.Internationale regionale clusters die lijken op de relevante regio 's waarmee Saxion intensief samenwerkt zij benoemd evenals een advies om deze samenwerking te intensiveren.
MULTIFILE
Ascertaining the contribution of research is complex; this is not a conclusion but a starting point for the preliminary thoughts in this inaugural lecture. The guiding question is: where does this complexity lie? The dominant answer that has taken root in many practices flattens this complexity into a line. As a handle, or a rule of thumb. The concept of continuous effects serves as a crowbar to break open this one-dimensionality, not least to do more justice to practice-based research at universities of applied sciences. This allows for a different way of looking at how practice-based research contributes to change: from continuous effects ‘stretching each moment to the fullest’ and indicators of the effects of direct interactions, to multiple action perspectives beyond merely generating new knowledge to bring about change.
Dit rapport bevat de uitkomsten van een kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar ondernemerschap onder studenten van de Haagse Hogeschool. Het onderzoek i een onderdeel van het project The Hague Student Investment Fund, waarin hert lectoraat New Finance onderzoek heeft gedaan naar de haalbaarheid van het opzetten van een student investeringsfonds, Voor het slagen van dit project is het van belang een beleid te krijgen on de mate van ondernemerschap onder studenten. Voor dit onderzoek is gekozen om een kwalitatief onderzoek te doen naar het ondernemerschap op de Haagse Hogeschool, en ook een kwantitatief onderzoek naar ondernemerschap.