Background: The aim of this study is to validate a newly developed nurses' self-efficacy sources inventory. We test the validity of a five-dimensional model of sources of self-efficacy, which we contrast with the traditional four-dimensional model based on Bandura's theoretical concepts. Methods: Confirmatory factor analysis was used in the development of the newly developed self-efficacy measure. Model fit was evaluated based upon commonly recommended goodness-of-fit indices, including the χ2 of the model fit, the Root Mean Square Error of approximation (RMSEA), the Tucker-Lewis Index (TLI), the Standardized Root Mean Square Residual (SRMR), and the Bayesian Information Criterion (BIC). Results: All 22 items of the newly developed five-factor sources of self-efficacy have high factor loadings (range .40-.80). Structural equation modeling showed that a five-factor model is favoured over the four-factor model. Conclusions and implications: Results of this study show that differentiation of the vicarious experience source into a peer- and expert based source reflects better how nursing students develop self-efficacy beliefs. This has implications for clinical learning environments: a better and differentiated use of self-efficacy sources can stimulate the professional development of nursing students.
Activity-based work environments are widely adopted; however, research shows mixed findings regarding privacy issues, satisfaction with the work environment, and task performance. To further our understanding, two complementary studies drawing on Person-Environment fit theory were conducted: (1) A field study using experience sampling, and (2) A lab study in a virtual reality studio. The results from both studies confirm that perceived fit is a function of activity, work setting, and personal need for privacy, with indirect effects on satisfaction with the work environment (Studies 1 and 2) and task performance (Study 2). Across both studies, a misfit was perceived particularly among workers high in personal need for privacy when performing high-complexity tasks in an open office work setting. Hence, we recommend that organizations facilitate and stimulate their workers to create better fits between activities, work settings, and personal characteristics.
LINK
This study contributes to the employability skills debate by investigating how students’ self-perceived 21st century skills relate to the self-perceived fit between their higher education curriculum and their future labor market for a sustainable entry to this labor market. Survey data from 4670 fourth-year students over a period of four years were analyzed. Furthermore, out of this group, 83 students were monitored longitudinally over their full educational student careers. Results showed a positive relationship between students’ self-perceived 21st century skills and their self-perceived “education-future labor market fit”. Among more recent cohorts, a significant improvement in their self-perceived 21st century skills was found. Overall, this study indicated that in order to deliver “employable” graduates, students need to be thoroughly trained in 21st century skills, and their development should be retained and expanded. This is one of the few studies that uses a vast amount of both cross-sectional and longitudinal data on skills and labor market perspectives among new graduates.
De re-integratie heeft de laatste jaren een aantal ingrijpende veranderingen (o.a. de invoering van de Particpatiewet) onder-gaan. Nu de gevolgen van deze veranderingen steeds duidelijker worden, geven re-integratieprofessionals aan dat de geijkte werkwijze van cliënten matchen aan functie-eisen niet meer toereikend is in het huidige werkklimaat. Recente inzichten in de wetenschappelijke literatuur bieden aanknopingspunten, maar momenteel ontbreekt het bij re-integratieprofessionals aan dergelijke kennis en een werkwijze/methodiek om deze kennis op een efficiënte wijze in te passen in het werkproces. Meer kennis en inzicht in belangrijke kenmerken van een duurzame plaatsing en instrumenten om deze in kaart te brengen (een –digitale– toolkit) zijn wenselijk. Doelstelling van dit project is het ontwikkelen van handvatten voor en met re-integratieprofessionals om het te ondersteunen bij het bewerkstelligen van een duurzame plaatsing van men-sen met een arbeidsbeperking bij een reguliere werkgever. Om deze doelstelling te bereiken zal gebruik worden gemaakt van een multidisciplinair consortium waarbij publieke partijen intensief worden betrokken bij de uitvoering van de werkpakketten en zal worden gewerkt vanuit een recent en innovatief theoretisch raamwerk, namelijk de person-environment fit theorie. Door een co-creatie proces in samenwerking met experts, re-integratieprofessionals en werkgevers zal een (digitale) toolkit worden ontwikkeld die re-integratieprofessionals zal ondersteunen met het in kaart brengen van de (zachte) factoren om het plaatsen van een persoon met een arbeidsbeperking te verduurzamen. De beoogde output van dit project zal zijn: • Inzicht in bepalende kenmerken van een duurzame plaatsing, onderverdeeld in persoons-, werkomgeving-, en functiekenmerken • Inzicht in de inpasbaarheid en hanteerbaarheid van een te ontwikkelen (digitale) toolkit • Een digitale toolkit voor re-integratieprofessionals