In de casusbeschrijving wordt ingegaan op de ontwikkeling en implementatie van een multidisciplinair pijnprotocol op een unit voor palliatieve zorg op een afdeling voor intensieve zorg in een verpleeghuisinstelling. De beschrijving vindt plaats aan de hand van implementatie volgens het PARISH model. Bij het uitwerken van de claims, concerns and issues kwam een aantal punten van zorg naar voren. Daarnaast is ingegaan op facilitering en scholing, en is ook de context besproken. Het project is nog lopende...
DOCUMENT
Het Protocol Hoger Onderwijs is een inhoudelijke handreiking voor HO-instellingen (HBO en WO) om de begeleiding van dyslectische studenten te optimaliseren. Dit Protocol is ontwikkeld in het kader van het door OCW geïnitieerde Impulsproject 2004 onder regie van Handicap + Studie. De ontwikkelaars van dit protocol hebben dankbaar gebruik gemaakt van de praktijkgerichte suggesties van studenten en docenten van Fontys Hogescholen. Primaire doelgroep: studenten, docenten en studieloopbaanbegeleiders van HO-instellingen. Verder: beleidsmakers op instellingsniveau en tweedelijns begeleiders (studentendecanen, studentenpsychologen), raden van bestuur, professionaliseringscoördinatoren, medezeggenschapsraden en studentenfracties. Bij het boek is een dvd ontwikkeld waarin studenten en docenten aan het woord zijn over het omgaan met de belemmeringen die de functiebeperking met zich meebrengt. Op de bijgeleverde cd-rom zijn documenten voorhanden die ingezet kunnen worden bij de begeleiding van dyslectische studenten.
DOCUMENT