In dit artikel aandacht voor jeugdsubculturen op het Pinkpopfestival in 1999. Naast een beschrijving van de subculturen ook aandacht voor het sociogram en de economische effecten van het fetsival.
DOCUMENT
product
Zoek 'Wortel'! - Inhoud video moeilijk te vinden
Metadateren van bewegende beelden, een gat in de markt voor de slimme catalogiseerder? Waarom ook niet? In de toekomst zijn we nog veel meer dan nu visueel georiënteerd, en de computer kan geen beelden 'zien'. Of toch?
DOCUMENT
product
Faire l’idiot!
MULTIFILE
product
Festival Atlas 2015
De Festival Atlas 2015 geeft een overzicht en analyse van het landschap van muziekfestivals in Nederland in 2015. Dit is een druk en divers landschap. Maar hoe ziet dit festivallandschap er precies uit? Is de programmering van muziekfestivals vernieuwend of is er sprake van McFestivalisatie? Hoe zetten muziekfestivals social media in? En hoe verschilt het festivallandschap per provincie?
DOCUMENT
product
Festivaldata registreren en analyseren
Voor de registratie van de onderzoeksdata is in 2015 een relationele database ontwikkeld met de naam Festivalmonitor. In deze blog de belangrijkste entiteiten in deze onderzoeksdatabase.
LINK
product
Events & visits music festivals
Het geeft een actueel overzicht van de spreiding, activiteiten, bezoeken, medewerkers, inkomsten en uitgaven van 48 poppodia. Daarnaast is informatie opgenomen over spreiding, muziekoptredens en bezoek van 44 popfestivals.
DOCUMENT
product
Popfestivals
MULTIFILE
product
Festival beleving : de waarde van publieksevenementen.
Waarom gaan mensen naar festivals? Hoe beleven ze een festival?
Waarom komen ze wel of niet terug? Hoe kunnen festivalorganisatoren
de motivatie en beleving van bezoekers effectief beïnvloeden?
Wat betekenen sociale media voor de festivalbeleving? Antwoorden
op deze vragen helpen festivalorganisatoren een uniek festival aan
te bieden en effectiever resultaten te behalen en overtuigender te
rapporteren naar subsidieverstrekkers en sponsors. Het Crossmedialab, onderdeel van het Kenniscentrum Communicatie & Journalistiek van de Hogeschool Utrecht, heeft onderzoek uitgevoerd naar festivalbeleving. Dit cahier geeft een overzicht van onder zochte theorieën en bevat een integraal overzicht van factoren die van invloed zijn op de festivalbeleving. Nieuwe inzichten en het uniek ontwikkelde model van festivalbeleving biedt onderzoekers, eventprofessionals en vakdocenten kansen voor verder onderzoek en praktische toepassing.
DOCUMENT
product
Wat kunnen we leren van de casus uit 2014?
Dit boek geeft een tour de horizon van de crisisbeheersing in Nederland anno 2014. In deze publicatie worden zeventien bijzondere gebeurtenissen uit dat jaar beschreven en beschouwd. Aan bod komt uiteraard de vliegramp MH17, een van de grootste crises waar Nederland de afgelopen decennia mee te maken kreeg. Daarnaast is er aandacht voor verschillende 'mini-crises' waaronder de fatale overval in Deurne, de grote brand op de Veluwe, het noodweer tijdens Pinkpop, de IS-demonstraties in Den Haag, het monstertruckdrama in Haaksbergen en de uitbraak van vogelgriep. De verschillende situaties leveren de nodige stof tot leren op. De auteurs beschouwen de bestuurlijke en operationele dilemma's die zich voordeden en welke lessen daaruit te trekken zijn. Bestuurders en professionals werkzaam op het terrein van crisisbeheersing en veiligheidsmanagement kunnen hier hun voordeel mee doen. Centrale thema's zijn onder andere: omgaan met maatschappelijke en politieke onrust, flexibele toepassingen van GRIP, de samenwerking tussen ketens, strafrechtelijk onderzoek en aansprakelijkheidsprocedures, de bijzondere rol van burgemeesters en de wisselwerking tussen reguliere en sociale media.
Bron: www.picarta.nl.