Naarmate leerlingen ouder worden, lijkt de fysieke activiteit van leerlingen af te nemen. Dit terwijl het aantal gereguleerde uren lichamelijke opvoeding toeneemt in het voortgezet onderwijs (VO) ten opzichte van het primair onderwijs (PO). De veranderde omgeving waaraan VO-leerlingen worden blootgesteld lijkt een belangrijke factor in de verklaring van de teruggang. Hoe dit precies zit, is tot op heden echter weinig over bekend. Inzicht krijgen in hoe en waar deze teruggang lijkt plaats te vinden, helpt daarom om het probleem gericht(er) te kunnen aanpakken en om LO’ers beter in staat te stellen hierin een belangrijke bijdrage aan te leveren.
DOCUMENT
To improve retention rate of factual knowledge for health students we set out to design a game which challenges students to continue testing themselves during their studies. Since we intend for them to play this game for at least two years, we had two major challenges to overcome. Firstly, how can students feel motivated to continue playing for two years on end, and secondly, how can enough content be generated for a two-year game play. The first challenge was solved by tapping into a core motivation of health students: many intend to start their own practice and for that, they want to be involved with other practitioners. We, therefore, proposed a sim-type game in which students cannot just practice on virtual patients but also on practitioners logged in as a patient. The second challenge was tackled by building a flexible framework for case collection, and including the production of those cases in the curricula of the involved programmes.
DOCUMENT