This paper analyses the initiative AgroAgenda in the northern Netherlands. The AgroAgenda is a platform in which multiple stakeholders together stimulate a circular, and nature-inclusive agro-food system in the Dutch provinces of Friesland, Groningen and Drenthe. Stakeholders come from, among others, provincial governments, farmers’ and nature organizations, educational and research institutes and processing companies. They join forces to realize a system change, a transition, in the region, while promoting knowledge circulation, knowledge co-creation and joint learning. The platform, is a front runner of five national, comparable initiatives. The AgroAgenda has the potential to lead to a more nature-inclusive and circular farming. Several of the 40 experiments have already led to good results. However, to bring about a real system change, more attention to innovations in governmental organizations (including law and regulations), policy, the value chains (division of margins, pricing and marketing) and the educational system are needed.
MULTIFILE
Presentatie van de eerste resultaten van de in vivo studies met vleeskuikens waarin gestreefd wordt naar een meer duurzame en diervriendelijke pluimveehouderij, tijdens de European Poultry Conference (EPC) in Valencia.
MULTIFILE
We staan als leraren LO voor de mooie opdracht om leerlingen meer bekwaam en enthousiast te maken voor een duurzame deelname aan onze beweeg- en sportcultuur (KVLO, 2017). Het creëren van een spelleeromgeving waarin rekening wordt gehouden met de verschillen tussen leerlingen, iedere leerling betrokken is en succesvolle ervaringen op kan doen, is daarom cruciaal. In dit artikel dragen we aan de hand van het speler- en spelgecentreerde vakdidactische model Spelinzicht (Weeldenburg, Zondag & De Kok, 2017) concrete voorbeelden en handvatten aan ten behoeve van het ontwerpen en realiseren van een uitdagende spelleeromgeving in de LO-praktijk. Dit doen we aan de hand van spelactiviteiten die de spelsporten Rugby, Gaelic football en American football als vergezicht hebben.