Uitstelgedrag is een van de meest voorkomende problemen als het gaat om productief studeren en werken. Je hebt misschien even geen zin, voelt je gedemotiveerd, bent snel afgeleid, voelt je vermoeid of vindt een bepaalde taak lastig. Ook kun je last hebben van perfectionisme of faalangst. Misschien ben je wel een “meester uitsteller” en stel je bijna al je taken uit. Als dat het geval is, kun je vast wel advies gebruiken om jouw studiegedrag blijvend te veranderen. Bekijk de tips in de infographic. Deze tips zijn gebaseerd op wetenschappelijke inzichten uit de cognitieve psychologie, neuropsychologie, onderwijskunde en eigen onderzoek.
DOCUMENT
Presentatie op netwerkbijeenkomst over HAVO-didactiek, ITS-Academy, Amsterdam. Ontwikkelingen in samenleving en onderwijs, verkenning van de leerprocessen in het hbo, (onderzoek) naar effectieve inzet van technologie in het leerproces, herontwerp onderwijs.
DOCUMENT
People with psychiatric disabilities frequently experience difficulties in pursuing higher education. For instance, the nature of their disability and its treatment, stigmatization and discrimination can be overwhelming obstacles. These difficulties can eventually lead to early school leaving and consequently to un- or underemployment. Unfortunately, support services for (future) students with psychiatric disabilities are often not available at colleges and universities or at mental health organizations.For the social inclusion and (future) labor opportunities of people with psychiatric disabilities it is of the utmost importance that they have better access to higher education, and are able to complete such study successfully. Supported Education is a means to reach these goals. Supported Education is defined as the provision of individualized, practical support and instruction to assist people with psychiatric disabilities to achieve their educational goals (Anthony, Cohen, Farkas, & Gagne, 2002).The main aim of the ImpulSE project (see Appendix 1 for information about the project's organization) was the development of a toolkit for Supported Education services for (future) students with psychiatric disabilities. The toolkit is based upon needs and resources assessments from the four participating countries, as well as good practices from these.Secondly, a European network of Supported Education (ENSEd) is initiated, starting with a first International Conference on Supported Education. The aim of ENSEd is to raise awareness in the EU about the educational needs of (future) students with psychiatric disabilities and for services that help to remove the barriers for this target group.The toolkit is aimed at students’ counselors, trainers, teachers and tutors, mental health managers and workers, and local authority officials involved in policymaking concerning people with psychiatric disabilities. It enables field workers to improve guidance and counseling to (future) students with psychiatric disabilities, supporting them in their educational careers.In the Netherlands alone, it is estimated that six per cent of the total student population suffers from a psychiatric disability—that is, a total of 40,000 students. On a European scale, the number of students with a psychiatric disability is therefore considerably high. We hope that through the project these students will be better empowered to be successful in their educational careers and that their chances in the labor market and their participation in society at large will be improved.
MULTIFILE
Het Future Factory consortium, waar lectoraat Nieuwe Energie in de Stad onderdeel van is, bestaat uit ervaren partijen die zich realiseren dat de 200.000 woningrenovaties per jaar die in het klimaatakkoord beoogt worden een enorme innovatie opgave met zich mee brengt. Het consortium bevat de meest succesvolle producenten/leveranciers van diepe renovatie proposities in Nederland, die weten wat het betekent om te industrialiseren en te digitaliseren.
Het Future Factory consortium, waar lectoraat Nieuwe Energie in de Stad onderdeel van is, bestaat uit ervaren partijen die zich realiseren dat de 200.000 woningrenovaties per jaar die in het klimaatakkoord beoogt worden een enorme innovatie opgave met zich mee brengt. Het consortium bevat de meest succesvolle producenten/leveranciers van diepe renovatie proposities in Nederland, die weten wat het betekent om te industrialiseren en te digitaliseren. Doel Het doel van de Future Factory is jaarlijks (vanaf 2025) 25.000 renovaties leveren die passen op 40% van woningen in Nederland. De renovatie proposities zijn zowel voor de particuliere eigenaren als verhuurders beschikbaar via op hen afgestemde lever- en saleskanalen. De renovatie behelst een combinatie van betaalbare isolatiesystemen en fossielvrije energiesystemen. Resultaten Creëren van tenminste twee productiefaciliteiten, binnen beoogde looptijd van 5 jaar, voor de productie van renovatiepakketten voor ca. 5.000 woningrenovaties per jaar; met significante verbeteringen in kwaliteit en kostprijs. Ontwikkelen van een productiefaciliteit voor het produceren van dak en gevelelementen met daarin geïntegreerde energiesystemen met een capaciteit van 25.000 woningrenovaties per jaar, voor woningen die typologisch veel voorkomen (ca. 3,5 miljoen woningen in Nederland). Er zal bijgedragen worden aan het verbeteren van marktcondities, zodat consumenten een aantrekkelijk product krijgen welke ze via begrijpelijke en aantrekkelijke verkoopkanalen kunnen aanschaffen, binnen passende regelgevende kaders. Looptijd 01 januari 2020 - 31 januari 2024 Aanpak Het consortium ontwikkelt vanuit een programmatische aanpak de Future Factory, waar het lectoraat onderzoek doet voor de partners ten behoeve van het behalen van de doelstellingen. Met onze ruime ervaring ontwikkelen wij samen met de bedrijven integrale totaaloplossingen en bouwdelen voor de renovatiemarkt. We maken hierbij gebruik van onze expertise op het gebied van: Installatietechniek Bouwkunde Productie en uitvoeringstechniek ICT De Utrechtse aanpak De Hogeschool Utrecht experimenteert hier met een verdere doorontwikkeling van het interdisciplinair onderwijs. In het bijzonder zal Embedded Design Research (EDR) worden onderzocht om de verbinding concreet te maken tussen onderwijs, onderzoek en bedrijfsleven op de thema’s van Future Factory. EDR houdt concreet in dat onderzoekers en studenten samen bij bedrijven participeren in het creëren van oplossingen/inzichten. Studenten en onderzoekers haken in op lopende ontwikkelingen (R&D) van bedrijven binnen Future Factory. Hierdoor blijft het onderzoek en onderwijs niet theoretisch, maar worden de resultaten praktisch toepasbaar voor bedrijven. Dit heeft een duidelijke relatie met de missie van het hbo (en mbo) om meer praktijkgericht onderzoek uit te voeren. Onderwijsvormen die gekoppeld worden zijn bijvoorbeeld: integrale projectgroepen, stage, minors en afstuderen. Hierin wordt onderscheid gemaakt in ontwerpen en uitvoeren.
Mede vanwege de recente ontwikkelingen op het gebied van productietechnieken en de toegenomen kennis van (toepasbaarheid van) ThermoPlastische Composiet (TPC) materialen met een competitieve kostprijs, wordt het in beginsel mogelijk om specifieke componenten in grote series uit TPC te vervaardigen voor automobielen. Al enige tijd is de automotive sector hierin zeer geïnteresseerd. De bedrijven geven echter aan dat ze hulp nodig hebben bij het ontwikkelen van de hoogbelaste en veiligheidskritische componenten uit TPC-materiaal en op een zodanig wijze dat deze in serie geproduceerd kunnen worden. In de voorliggende aanvraag onderzoeken de lectoraten Lichtgewicht Construeren van Saxion en Automotive Research van de HAN gezamenlijk met een groep ondernemers uit de toeleverende èn toepassende industrie de mogelijkheden en beperkingen van de toepassing van componenten uit TPC voor de wielophanging van automobielen. Daarbij wordt het gehele ontwerp traject doorlopen van functionele en technische eisen, modelleren, analyseren, produceren en testen (inclusief praktijkvalidatie). In dit project worden de verschillende functionaliteiten van de ophanging van voertuigen, meer specifiek veer, demper en fusee, op basis van eisen en uitdagingen voorkomende uit praktijk, opnieuw ontworpen. Nadruk zal daarbij gelegd worden op de maakbaarheid van producten gebaseerd op de veranderde randvoorwaarden die de inzet van TPC materialen en productietechnieken met zich meebrengen. Doel is om zo tot te komen tot de formulering van innovatieve concepten die, in overeenstemming met het werkveld, nader uitgewerkt kunnen worden in het project. Daarbij is ook een kostenmodel inbegrepen. Deze concepten zullen worden geanalyseerd door middel van de inzet van moderne computermodellen (mathematisch en eindige elementen). Vervolgens dient de stap van ontwerp naar productie uitgewerkt te worden door de inzet van specifieke productietechnieken ontwikkeld waarmee de concepten kunnen worden gerealiseerd. Het einddoel is om de prestaties van de gerealiseerde concepten te beproeven op labschaal alsmede in beschikbare voertuigen. Dit gehele traject zal leiden tot nieuwe inzichten in mogelijkheden (en beperkingen) om een doorbraak van TPC’s in de automobiel industrie een impuls geven.