In one-dimensional disordered wires electronic states are localized at any energy. Correlations of the states at close positive energies and the AC conductivity \sigma(\omega) in the limit of small frequency are described by the Mott-Berezinskii theory. We revisit the instanton approach to the statistics of wave functions and AC transport valid in the tails of the spectrum (large negative energies). Applying our recent results on functional determinants, we calculate exactly the integral over Gaussian fluctuations around the exact two-instanton saddle point. We derive correlators of wave functions at different energies beyond the leading order in the energy difference. This allows us to calculate corrections to the Mott-Berezinskii law (the leading small-frequency asymptotic behavior of \sigma(\omega)) which approximate the exact result in a broad range of \omega. We compare our results with the ones obtained for positive energies.
The essence of a democratic process is the guarantee that citizens have free and easy access to public information. How can that be made possible and how can people learn to use that information critically? In earlier papers (Boef, et.al. 2008 and 2009), we discussed the relationship between public library, press and the free access to relevant information. In this paper, we concentrate on the role of journalistic media in making public information accessible for the citizen. Our starting point is the fact that the citizen, in shaping her or his position in relation to political and other societal issues needs fewer opinions of others, but more reliable information; verified and certified by professionals. That way, the citizen will become enabled to create and to ground his or her opinion. Based on that solid foundation, opinions and comments of others can be appreciated and rated. Finally, we will discuss the ongoing process of the disappearing of independent media and the negative effect on the democratic process, and hence the need for a new generation of Internet savvy civil journalists.
In veel Afrikaanse landen zien we een inperking van de maatschappelijke ruimte (‘civic space’). Deze ruimte is cruciaal om in democratische staten transparantie, vrijheid van meningsuiting en verantwoording van bestuur te realiseren. In een steeds sterke digitaliserende maatschappij wordt toegang tot digitale middelen een mensenrecht. Daar waar regeringen proberen hun burgers en organisaties dat recht tot digitale informatievoorziening en –uitwisselingen te ontnemen komen de Sustainable Development Goals in het gedrang. Doel African Digital Rights Network (ADRN) wil inzicht verkrijgen in de stakeholders ne technologieën die betrokken zijn net het openen of onderdrukken van de online maatschappelijke ruimte (‘civic space’). Het netwerk beoogt bij te dragen aam empowerment van burgers om hun digitale mensenrechten uit te oefenen. Resultaten ADRN heeft een vergelijkende studie van 10 Afrikaanse landen uitgevoerd naar het gebruik van digitale technologieën voor het openen of onderdrukken van de online maatschappelijke ruimte (‘civic space’). Het project heeft onder andere geleidt tot de volgende publicatie: Mapping the Supply of Surveillance Technologies to Africa: Case Studies from Nigeria, Ghana, Morocco, Malawi, and Zambia Looptijd 01 mei 2020 - 20 april 2021 Aanpak ADRN organiseert een netwerk van onderzoekers, analisten, digitale rechtenorganisaties en activisten om de dynamiek van het openen en onderdrukken van de digitale maatschappelijke ruimte in kaart te brengen. Het netwerk bouwt op een interdisciplinaire onderzoeksaanpak o.l.v. het Institute for Development Studies, een vooraanstaand onderzoeksinstituut. Relevantie van het project Het onderzoek leidt tot aanbevelingen voor o.a. beleidsmakers en maatschappelijke organisaties ter bevordering van de digitale maatschappelijke ruimte. Daarnaast worden digitale tools en trainingsmateriaal gefaciliteerd voor het monitoren van ontwikkelingen en dreigingen van de digitale maatschappelijke ruimte. CofinancieringDit onderzoek wordt gefinancierd door UKRI - GCRF Digital Innovation for Development in Africa (DIDA)Meer weten? UKRI GCRF: African Digital Rights Network Website ADRN
De overheid neemt steeds meer maatregelen in het kader van de veiligheid die tot gevolg hebben dat de privacy van burgers wordt ingeperkt. In hoeverre is de staat gelegitimeerd om dergelijke privacyinperkende maatregelen te nemen?Doel Het doel is om tot een afwegingsmodel te komen waarbij enerzijds wordt gekeken naar de waarde van privacy ten aanzien van de inperking en anderzijds wordt gekeken naar de verschillende factoren van veiligheid (Powell). Het model van Powell ten aanzien van de verschillende factoren van veiligheid is aangepast aan de context van het onderzoek. Daarnaast wordt de theorie van Dworkin ‘Rights as trumps’ gebruikt om tot een juiste afweging te komen. Resultaten Lees het artikel: The Value of Privacy and Surveillance Drones in the Public Domain: Scrutinizing the Dutch Flexible Deployment of Mobile Cameras Act in het Journal of Politics and Law Archives Vol. 10, No. 5 (2017) door Gerdo Kuiper en Quirine Eijkman. Looptijd 01 september 2012 - 01 augustus 2020 Aanpak De verschillende dimensies en waarde van privacy worden bekeken vanuit de geschiedenis van privacy in een Nederlandse en Amerikaanse context. Aan de hand van een historische- en een analytische beschouwing van het concept veiligheid wordt het model van Powell ten aanzien van de factoren veiligheid aangepast aan de context van dit onderzoek.
During the coronavirus pandemic, the use of eHealth tools became increasingly demanded by patients and encouraged by the Dutch government. Yet, HBO health professionals demand clarity on what they can do, must do, and cannot do with the patients’ data when using digital healthcare provision and support. They often perceive the EU GDPR and its national application as obstacles to the use of eHealth due to strict health data processing requirements. They highlight the difficulty of keeping up with the changing rules and understanding how to apply them. Dutch initiatives to clarify the eHealth rules include the 2021 proposal of the wet Elektronische Gegevensuitwisseling in de Zorg and the establishment of eHealth information and communication platforms for healthcare practitioners. The research explores whether these initiatives serve the needs of HBO health professionals. The following questions will be explored: - Do the currently applicable rules and the proposed wet Elektronische Gegevensuitwisseling in de Zorg clarify what HBO health practitioners can do, must do, and cannot do with patients’ data? - Does the proposed wet Elektronische Gegevensuitwisseling in de Zorg provide better clarity on the stakeholders who may access patients’ data? Does it ensure appropriate safeguards against the unauthorized use of such data? - Does the proposed wet Elektronische Gegevensuitwisseling in de Zorg clarify the EU GDPR requirements for HBO health professionals? - Do the eHealth information and communication platforms set up for healthcare professionals provide the information that HBO professionals need on data protection and privacy requirements stemming from the EU GDPR and from national law? How could such platforms be better adjusted to the HBO professionals’ information and communication needs? Methodology: Practice-oriented legal research, semi-structured interviews and focus group discussions will be conducted. Results will be translated to solutions for HBO health professionals.