In recent years, it has become a commonplace to argue that cities should be the focus point of sustainable development. Various authors have presented a variety of arguments why cities should be the preferred target to foster sustainable development-focused innovation; - The average consumption of resources of urban dwellers is higher. - The population of cities is growing continuously, while rural populations stabilize. - Deteriorating living conditions and segregation in cities caused by processes of gentrification of traditional neighbourhoods that drive out lower income groups to the suburbs. - Cities are ‘concentrated’ emitters of pollutants and therefore solutions and re-use might be easier to implement. https://doi.org/10.3390/su11185013 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/karel-mulder-163aa96/
MULTIFILE
This Special Issue “Ecocentric education” contains articles focused on ecological values in environmental education (EE) and education for sustainable development (ESD). Ecocentric education is based on a critical theory, originating from Erich Fromm [1], Herbert Marcuse [2], and Paulo Freire [3], and on ecological pedagogy (ecopedagogy), developed by Richard Kahn [4]. These critical theorists served as catalysts in the transformation of education towards the recognition of the “domination” of capitalist, corporate, and/or political power in shaping societies, challenging the broadly shared assumptions and practices [5]. Fromm [1] and his peers believed that education makes learners internalize alienation from humanity and nature, a process which is inherent in the industrial capitalist society. This process increases uncritical adherence to dominant values such as consumerism, downplaying the negative side effects of technocratically defined “progress”. https://doi.org/10.3390/educsci10090217 LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/helenkopnina/
MULTIFILE
Het lectoraat Applied Quantum Computing is een samenwerking tussen de Hogeschool van Amsterdam en het Centrum Wiskunde en Informatica. Dit lectoraat gaat zich bezig houden met het leggen van een verbinding tussen enerzijds fundamenteel onderzoek en anderzijds praktische problemen. In een samenwerking met IBM, Capgemini en Qusoft zullen cases en experimenten worden uitgevoerd hoe Quantum Computing bedrijven gaat beïnvloeden. Op het gebied van Quantum Communication zal onderzocht worden hoe m.b.v. Quantum Technologie gekomen kan worden tot een veilige communicatie. Ook zal aangesloten worden bij onderzoek naar en onderwijs worden ontwikkeld rondom hoe quantum mechanische effecten praktisch ingezet kunnen worden om metingen te verrichten. Onderzoek zal verricht worden naar het implementeren van theoretische oplossingen als bedacht in de laboratoria van universiteiten voor problemen bij bedrijven en instellingen. Binnen de Hogeschool van Amsterdam zal aansluiting worden gezocht met het onderzoek dat wordt gedaan binnen diverse lectoraten van de Faculteit DMCI, zoals responsible IT (i.o) en Urban Analytics en met de onderzoekers van de groep Urban Technology van de faculteit Techniek. In het onderwijs wordt een relatie bestendigd met opleidingen als HBO-ICT, waarvoor een minor wordt ontwikkeld, en Technische Natuurkunde. Daarbuiten zal verder gewerkt worden aan een netwerk om te komen tot een ecosysteem van instellingen en bedrijven. De Hogeschool van Amsterdam draagt Marten Teitsma als lector voor. Marten Teitsma heeft heeft veel ervaring in het onderwijs, ontwikkeling daarvan, als leidinggevende en is gepromoveerd in de Artificiële Intelligentie. Binnen de hogeschool heeft hij het initiatief genomen tot diverse activiteiten op het gebied van Quantum Computing.