The domain of Location-based Augmented Reality (LBAR) in education is growing rapidly with the increasing ubiquity of mobile devices and their advanced capabilities. LBAR enables the superimposition of digital content onto physical environments and has been recognized for its transformative potential in educational contexts. Despite its advantages, the adoption of LBAR in education remains limited, hindered by several challenges. This paper presents a systematic review of peer-reviewed literature from 2000 to 2023 to assess the current state of LBAR in education. It explores 1) the state of the art in LBAR research, 2) its use cases and reported impacts across educational levels, and 3) the challenges and limitations identified in existing studies. Among the 50 studies included in the review, 38 % of investigated studies indicate a positive acceptance of LBAR and evident enthusiasm regarding LBAR's application for learning purposes. However, multidimensional complexities are revealed at the methodological, technological, pedagogical, and at content and organisational levels. While LBAR tools present strong potential to enhance learning experiences, that potential is not yet fully realized. Their long-term value depends on how well they are integrated into established pedagogical practices, learning content, and educational contexts.
DOCUMENT
Fysieke onderwijsruimtes worden niet alleen anders ingericht in het kader van de gewenste flexibiliteit in de onderwijsvormgeving, ook de beschikbare technologie wordt in die ruimtes belangrijker. Daarmee ontstaan nieuwe learning spaces in instituten voor hoger onderwijs die ook nieuwe mogelijkheden bieden voor het vormgeven van een grote variatie aan onderwijsleerpraktijken. Het verkennend onderzoek had als doel het in kaart brengen van de ontwikkelingen in Nederlandse hoger onderwijs met betrekking tot technologierijke learning spaces, en inzicht krijgen in het gebruik van deze technologierijke learning spaces in een aantal instituten die er gebruik van maken. Een van de inzichten uit het onderzoek is de indeling in vier verschillende typen op basis van het gebruik van de ruimte. In dit document zijn de uitkomsten van het onderzoek beknopt en visueel weergegeven.
DOCUMENT
Uit het vooronderzoekvan het project Duurzamelearning communities: Oogstenin de Greenportblijkt dat12 factorenhierbijvan belangrijk zijn. Deze succesfactoren staan centraal in de interactieve tool Seeds of Innovation. Ook komen uit het vooronderzoek, aangevuld met inzichten uit de literatuur en tips om de samenwerking door te ontwikkelen en meer gebruik te maken van de opbrengsten 12 succesfactoren met toelichting, belangrijkste bevindingen en tips voor ‘hoe nu verder’, Poster, Walk through, De app die learning communities helptde samenwerkingnaareenhogerplan te tillenen innovatieveopbrengstenoptimaalte benutten.
MULTIFILE