Blood draws for laboratory investigations are essential for patient management in neonatal intensive care units (NICU). When blood samples clot before analysis, they are rejected, which delays treatment decisions and necessitates repeated sampling.
LINK
Evidence-based insertion and maintenance strategies for neonatal vascular access devices (VAD) exist to reduce the causes of VAD failure and complications in neonates. Peripheral intravenous catheter failure and complications including, infiltration, extravasation, phlebitis, dislodgement with/without removal, and infection are majorly influenced by catheter securement methods.
LINK
OBJECTIVES: To determine the risk of first unplanned all-cause readmission and mortality of patients ≥70 years with acute myocardial infarction (AMI) or heart failure (HF) and to explore which effects of baseline risk factors vary over time.METHODS: A retrospective cohort study was performed on hospital and mortality data (2008) from Statistics Netherlands including 5,175 (AMI) and 9,837 (HF) patients. We calculated cumulative weekly incidences for first unplanned all-cause readmission and mortality during 6 months post-discharge and explored patient characteristics associated with these events.RESULTS: At 6 months, 20.4% and 9.9% (AMI) and 24.6% and 22.4% (HF) of patients had been readmitted or had died, respectively. The highest incidences were found in week 1. An increased risk for 14-day mortality after AMI was observed in patients who lived alone (hazard ratio (HR) 1.57, 95% confidence interval (CI) 1.01-2.44) and within 30 and 42 days in patients with a Charlson Comorbidity Index ≥3. In HF patients, increased risks for readmissions within 7, 30 and 42 days were found for a Charlson Comorbidity Index ≥3 and within 42 days for patients with an admission in the previous 6 months (HR 1.42, 95% CI 1.12-1.80). Non-native Dutch HF patients had an increased risk of 14-day mortality (HR 1.74, 95% CI 1.09-2.78).CONCLUSION: The risk of unplanned readmission and mortality in older AMI and HF patients was highest in the 1st week post-discharge, and the effect of some risk factors changed over time. Transitional care interventions need to be provided as soon as possible to prevent early readmission and mortality.
MULTIFILE
Dit programma, gefinancierd door de Europese Commissie, zal een nieuwe strategie voor ontwerp en adoptie van ICT-competenties ontwikkelen en vertalen naar een curriculum voor beroepsonderwijs en -opleidingen in Europa. Doel is om huidige en toekomstige competentietekorten in de Europese softwaresector aan te pakkenDoel De Europese Software Skills Alliantie (gefinancierd door de Europese Commissie) is een samenwerkingsverband met als doel het ontwerpen, implementeren en verspreiden van een nieuwe strategie voor het opstellen en adopteren van ICT-competenties om huidige en toekomstige competentietekorten in de Europese softwaresector aan te pakken. Resultaten Alle partners werken samen om ervoor te zorgen dat de nieuwe Software Skills-strategie voortkomt uit de vraag van het werkveld naar softwarevaardigheden. Hierbij speelt de combinatie van beroepsonderwijs en -opleiding en werkgebaseerde leerinitiatieven een rol om snelle bijscholing en omscholing te implementeren. De nieuwe strategie en onderwijsoplossing houden rechtstreeks verband met erkende Europese instrumenten, en normen die vaardigheden en loopbaanontwikkeling in het algemeen mogelijk maken. Bovendien zullen nieuwe mechanismen hierin worden opgenomen, voor een duurzame implementatie in de verschillende programmalanden. Looptijd 01 december 2020 - 31 december 2024 Meer nieuws Website ESSA softwareskills.eu Aanmelden ESSA nieuwsbrief LinkedIn groep ESSA Needs Analysis Rapport - Europe’s Most Needed Software Roles and Skills Presentatie Key Findings 2021 Needs Analysis Report Artikel: The Software Skills and Professionals You Need in Your Team Artikel: The Top 4 Skills for Software Professionals Artikel: 2021 Retrospective: The Good, the Bad, and the Merry Artikel: NL Case Studie - Digitale certificaten voor de erkenning van niet formele educatie Blog HU lector Pascal Ravesteijn: Towards an European Software Skills Strategy ESSA highlights Launch event ESSA Case Study Booklet - 12 ideas to tackle the shortage of Software Professionals in Europe Wetenschappelijk issue: Bridge the Gap: ICT Competences and Vocational Education and Training ESSA CommunityESSA heeft de ESSA Software Skills-community opgericht om individuen met elkaar te verbinden die ernaar streven te voldoen aan de bijscholings- en bijscholingsbehoeften van de softwaresector in Europa. De community richt zich op de volgende onderwerpen: software, ontwikkeling van software vaardigheden, lesgeven en leren, training, human resources, technologie en carrières. Aanpak Het project bestaat uit zes werkpakketten. Het lectoraat Procesinnovatie & Informatiesystemen is actief betrokken bij alle werkpakketten en co-lead voor werkpakket vier waarin doormiddel van een pilot het ontworpen curriculum wordt getoetst. Hierbij zijn de belangrijkste resultaten van dit werkpakket: modulaire opleidingsprogramma's om de nieuwe curricula voor beroepsonderwijs en -opleidingen te implementeren, die elk bestaan uit een reeks modules die samen de geformuleerde leerdoelen omvatten; proefprogramma's voor beroepsonderwijs en -opleidingen opzetten en uitvoeren voor verschillende doelgroepen in 7 EU-partnerlanden, de doeltreffendheid meten, feedback verzamelen en de opleidingsprogramma's herhalen en verbeteren; werkplek leren opnemen in de nieuwe opleidingsprogramma's met mogelijkheden om kennis toe te passen in praktische situaties die verband houden met elke rol en waar mogelijk transnationale leerervaring opnemen; een Train-the-Trainer-programma ontwikkelen om de bijscholing van docenten te vergemakkelijken waarbij zij de kennis, het vertrouwen en de hulpmiddelen verkrijgen om de training volgens de hoogste kwaliteitsnormen te geven. Relevantie beroepspraktijk ESSA heeft tot doel een innovatief en uitgebreid onderwijscurriculum te ontwikkelen dat is aangepast aan verschillende rol- en functieprofielen en onderliggende competenties, kennis en vaardigheden van de sector. Stap 1: Een analyse van de markt- en bedrijfsbehoeften worden uitgevoerd om een gefundeerde basis te leggen voor de ontwikkeling en implementatie van zowel de Software Skills Strategie als de onderwijsprogramma's. Een belangrijk element hierbij is het werkplek leren (bv. via stage of learning-on-the-job). Stap 2: In een pilot wordt het nieuw ontwikkelde onderwijsmateriaal getest om daarna een vaste plek te krijgen in het curriculum van zowel hoger onderwijsinstellingen als commerciële trainingsbureaus in Europa. Meer weten? www.softwareskills.eu/ DigitalEurope.org ESSA LinkedIn en Twitter