Huidige inburgeringscursussen zijn meestal gericht op taal en kennis en houden geen rekening met de complexe inspanningen die migranten moeten leveren om een nieuw bestaan op te bouwen in een vreemde samenleving. Sinds 2002 onderzoekt en ontwikkel ik samen met Vantrood Educational Services methoden voor psychosociale volwassenenonderwijs, toegespitst op een dubbele context benadering: de ontvangende samenleving, evenals de volwassen lerende migrant. In dit Position paper beschrijven we de theoretisch gefundeerde principes van deze effectieve pedagogische aanpak en bespreken we veronderstellingen van volwassenenonderwijs en inburgering om hiermee een constructieve bijdrage te leveren aan de doorontwikkeling van inburgeringscursussen.
MULTIFILE
The current paper is a reflective discussion report that describes the advantages and limitations of online teaching and learning at master’s level healthcare education from the teachers’ point of view. The aim is to open dialogue between nursing educators and healthcare providers on how exclusively online education can ensure the development of healthcare professionals who master the requirements of today´s working life and contribute to innovations in healthcare. This paper addresses specifically how to strengthen master students’ interprofessional communication skills and improve their multicultural competence by developing a well-designed assignment in e-Learning environment. Perceptions and views are based on seven years of experience on online education in cooperation with two educators from different countries.