De in dit boekje verzamelde blogs van de Hogeschool van Amsterdam en haar kennispartners de Vrije Universiteit Amsterdam en TMO Fashion Business School, die samen online al meer dan 100.000 keer zijn geraadpleegd, pogen in al hun diversiteit winkelondernemers van handvatten te voorzien. Door op de winkelvloer onderzoek met sociale robots te doen, wordt gekeken hoe ze door klanten en medewerkers worden ontvangen, in welke mate ze van meerwaarde voor de winkel kunnen zijn, en wat belangrijke aandachtspunten zijn om met een sociale robot aan de slag te gaan.
De term rechts inde poltiek laat een positief sentiment ten aanzien van linkse onderwerpen (m.n. de sociale agenda) zien en scoort over de hele linie positief. Journalisten kiezen meer voor extra-aandacht dankzij vooropplaatsing van de term rechts* sinds de verkiezingen van 2010 dan van het begrip links*. Ten slotte denkt het publiek vaker (2,75 keer) bij links* aan politiek (slecht imago), hobby's (wereldvreemd) en kerk (sektarisch gezelschap) dan bij het rechtse gedachtegoed aan negatieve connotaties (politiek, anti-islam, egoïsme).
LINK
Deze aanvraag onderzoekt hoe de beta-versie van de Dynamische Arousal-Valence Tool - ontwikkeld binnen SIA-RAAK’s Network is the Message – naar de markt gebracht kan worden. De DAVTool meet sentiment in social media posts. Sentimentanalyse levert cruciale informatie voor social media managers, online marketeers en content strategen. Zij móeten weten wat het sentiment over hun product, bedrijf of dienst is om adequaat te kunnen interveniëren. De huidige manier van meten levert niet voldoende inzicht. De nieuwe DAVTool vult de meting aan en meet sentiment op een innovatieve manier en geeft als gevolg meer en betere informatie.