Seoul, de hoofdstad van Zuid-Korea, was de gaststad van de 2016 Joint World Conference: Social Work, Education and Social Development. Uit 83 landen verzamelden zich ruim 2500 praktijkmensen, ervaringsdeskundigen, studenten, docenten en onderzoekers. Vier dagen lang verdiepten wij ons in de veelzijdige en omvattende vraagstukken van het sociaal werkveld. Mede dankzij de kleine driehonderd mensen die vol overgave hun werk deden, verliep de bijeenkomst, in het bijzonder de technische ondersteuning, vlekkeloos.
DOCUMENT
Iedereen heeft wel een mening over taal. Over het gebruik van 'hun hebben', over de taal van Cruijff, over sms-taal, over Engelse woorden in het Nederlands. Maar wat weten we eigenlijk van taal? In De taalcanon komen alle belangrijke vragen over taal aan bod. Kun je je moedertaal ook vergeten? Verschilt een gebarentaal per land? Bestaat er een talenknobbel? Kun je een nieuwe taal bedenken? Is er ooit één oertaal geweest? Praten mannen en vrouwen verschillend? Hoe werkt spraakherkenning via de computer? Staan alle woorden in de Van Dale? En: wat is eigenlijk het nut van grammatica?In De taalcanon schrijven vijftig taalwetenschappers met enthousiasme, diepgravend en op een luchtige toon over dat wat hen zo boeit aan het verschijnsel 'taal'. Op deze manier wordt het verschijnsel taal voor iedereen inzichtelijk gemaakt, onder hetzelfde motto als dat van zijn voorgangers De bètacanon en De gammacanon: 'Alles wat iedereen moet weten over... taal.'.
MULTIFILE
Recent developments in digital technology and consumer culture have created new opportunities for retail and brand event concepts which create value by offering more than solely marketing or transactions, but rather a place where passion is shared. This chapter will define the concept of ‘fashion space’ and consumer experience, and delves into strategies for creating experiences that both align with a brand’s ethos and identity and build brand communities. It will provide insight on creating strong shared brand experiences that integrate physical and digital spaces, AR and VR. These insights can be used for consumer spaces but also for media and buyer events, runway shows, test labs and showrooms. Since its launch in 2007, international fashion brand COS has focused on creating fashion spaces that build and reinforce a COS fashion community. COS retail stores with their extraordinary architecture, both traditional and contemporary, contribute stories and facilitate intense brand experiences. Moreover, COS’ dedication to share the artistic inspirations of its people led to collaborating on interactive and multi-sensory installations which allow consumers to affectively connect to the brand’s personality and values. Thus, the brand was able to establish itself firmly in the lifestyle of its customers, facilitating and developing their aesthetics and values. This is an Accepted Manuscript of a book chapter published by Routledge/CRC Press in "Communicating Fashion Brands. Theoretical and Practical Perspectives" on 03-03-2020, available online: https://www.routledge.com/Communicating-Fashion-Brands-Theoretical-and-Practical-Perspectives/Huggard-Cope/p/book/9781138613560. LinkedIn: https://nl.linkedin.com/in/overdiek12345
MULTIFILE