In this document, we provide the methodological background for the Safety atWork project. This document combines several project deliverables as defined inthe overall project plan: validation techniques and methods (D5.1.1), performanceindicators for safety at work (D5.1.2), personal protection equipment methods(D2.1.2), situational awareness methods (D3.1.2), and persuasive technology methods(D4.1.2).
MULTIFILE
In recent years, a step change has been seen in the rate of adoption of Industry 4.0 technologies by manufacturers and industrial organizations alike. This article discusses the current state of the art in the adoption of Industry 4.0 technologies within the construction industry. Increasing complexity in onsite construction projects coupled with the need for higher productivity is leading to increased interest in the potential use of Industry 4.0 technologies. This article discusses the relevance of the following key Industry 4.0 technologies to construction: data analytics and artificial intelligence, robotics and automation, building information management, sensors and wearables, digital twin, and industrial connectivity. Industrial connectivity is a key aspect as it ensures that all Industry 4.0 technologies are interconnected allowing the full benefits to be realized. This article also presents a research agenda for the adoption of Industry 4.0 technologies within the construction sector, a three-phase use of intelligent assets from the point of manufacture up to after build, and a four-staged R&D process for the implementation of smart wearables in a digital enhanced construction site.
Productivity in construction is relatively low compared to other industries. This is particularly true for labour productivity. Problems that contribute to low labour productivity are often related to unorganised workspace, and inefficient organisation of work, materials and equipment. In terms of time use, site workers spend time on various activities including installing, waiting, walking etc. In lean production terms time use should be value adding and not wasteful or non-value adding. The study reported in this paper has endeavoured to measure the time use and movement applying an automated data system. The case study reflected a limited application to a specific kind of activity, namely doors installation. The study investigated time use and movements based on interviews and on automated detection of workforce. The interviews gave insights in the time build-up of work and value-added time use per day. The automated tracking indicated time intervals and uninterrupted presence of site workers on work locations giving indications of value adding time. The time measurements of the study enable comparison of time use categories of site workers. The study showed the data system calculated the same amounts of productive and value adding time one would expect based on the organisation and characteristics of the work. However, the discussion of the results underlined that the particular characteristics of individual projects and types of team work organisation may well have an impact on productivity levels of workers. More application and comparative studies of projects and further development and extension of the automated data system should be helpful.
Beweegrichtlijnen geven aan hoeveel beweging nodig is voor een goede gezondheid van jong tot oud. Voor een gezonde leefstijl van kinderen zijn bewegen, samen spelen, samen leren en samen werken van groot belang, maar dat geldt ook voor ouderen. Picoo brengt het belang van bewegen en samenzijn bij elkaar. Dat zorgt voor een goede ontwikkeling van het kind, het welzijn van ouderen en het verstevigen van het bewegen en samenzijn in de maatschappij. Project: Actief Plezier met Picoo: Jong en Oud in Beweging! Vraag: Draagt Picoo bij aan meer beweging en verbinding tussen kinderen en ouderen door samen te bewegen? Doel: Het inzetten van Picoo leidt tot meer samen beweging, waardoor welzijn van ouderen en ontwikkeling van het kind en meer beweging wordt vergroot. Methode: Mixed method observatieonderzoek /survey/kort gesprek Kinderen tot 18 jaar en senioren 65 plus met een zorgvraag T0: kinderen en ouderen krijgen uitleg over het gebruik van Picoo Interventie: Picoo is een controller en spelcomputer ineen, ontwikkeld om kinderen (maar ook volwassen) interactief buiten te laten spelen.6 Tijdens de actieve games heeft elke deelnemer een eigen controller. De controllers staan met elkaar in verbinding. T1 Tijdens het spel wordt d.m.v. een observatielijst gekeken hoe jong en oud reageren op het samen spelen met Picoo. T2 Na het spel geven kinderen en ouderen door middel van Visual Analogue Scale (smileys) wat hun ervaringen zijn. T3 Na het spel gaan kinderen en ouderen kort met elkaar in gesprek over hun ervaringen Uitvoering: Interdisciplinaire mix van studenten Verpleegkunde, Fysiotherapie, Mens en Techniek en Social Work Eindproduct: Nieuwe testcase en input voor doorontwikkeling Picoo richting verbinding jong en oud. Kennis over mogelijkheden/ervaringen over verbinding door beweging wordt gedissemineerd naar de praktijk en onderwijs. Resultaten worden gerapporteerd en gepubliceerd op relevante sites zoals bijvoorbeeld kenniscentrum sport en bewegen, zorginstellingen en scholen.
Onderzoek naar adaptieve expertise-ontwikkeling (NRO-gesubsidieerd onderzoek binnen consortium van hogescholen en universiteiten). Hanze-casus: Digital Society Hub.
In veel Afrikaanse landen zien we een inperking van de maatschappelijke ruimte (‘civic space’). Deze ruimte is cruciaal om in democratische staten transparantie, vrijheid van meningsuiting en verantwoording van bestuur te realiseren. In een steeds sterke digitaliserende maatschappij wordt toegang tot digitale middelen een mensenrecht. Daar waar regeringen proberen hun burgers en organisaties dat recht tot digitale informatievoorziening en –uitwisselingen te ontnemen komen de Sustainable Development Goals in het gedrang. Doel African Digital Rights Network (ADRN) wil inzicht verkrijgen in de stakeholders ne technologieën die betrokken zijn net het openen of onderdrukken van de online maatschappelijke ruimte (‘civic space’). Het netwerk beoogt bij te dragen aam empowerment van burgers om hun digitale mensenrechten uit te oefenen. Resultaten ADRN heeft een vergelijkende studie van 10 Afrikaanse landen uitgevoerd naar het gebruik van digitale technologieën voor het openen of onderdrukken van de online maatschappelijke ruimte (‘civic space’). Het project heeft onder andere geleidt tot de volgende publicatie: Mapping the Supply of Surveillance Technologies to Africa: Case Studies from Nigeria, Ghana, Morocco, Malawi, and Zambia Looptijd 01 mei 2020 - 20 april 2021 Aanpak ADRN organiseert een netwerk van onderzoekers, analisten, digitale rechtenorganisaties en activisten om de dynamiek van het openen en onderdrukken van de digitale maatschappelijke ruimte in kaart te brengen. Het netwerk bouwt op een interdisciplinaire onderzoeksaanpak o.l.v. het Institute for Development Studies, een vooraanstaand onderzoeksinstituut. Relevantie van het project Het onderzoek leidt tot aanbevelingen voor o.a. beleidsmakers en maatschappelijke organisaties ter bevordering van de digitale maatschappelijke ruimte. Daarnaast worden digitale tools en trainingsmateriaal gefaciliteerd voor het monitoren van ontwikkelingen en dreigingen van de digitale maatschappelijke ruimte. CofinancieringDit onderzoek wordt gefinancierd door UKRI - GCRF Digital Innovation for Development in Africa (DIDA)Meer weten? UKRI GCRF: African Digital Rights Network Website ADRN