In this study, we compared the impact of audio-, video-, and text-chat interaction on target language use during online learner-learner interaction and on learner affect amongst adolescent learners of German as a foreign language. Repeated measures and ANOVA analyses revealed a high percentage of target language output in all conditions for all four tasks, especially in text- chat. Audio-chatters produced the most output and used the most meaning negotiation, compensation strategies, self-repair and other-repair strategies. Learners in all conditions gained in enjoyment, willingness to communicate and self-efficacy. Anxiety reduced for text-chatters. Task effects partly determined the quantity of L2 output, while condition effects determined meaning-oriented and form-focused processing.
MULTIFILE
Wereldwijd onderzoek: Hoe gebruiken nieuwsmedia social media? Jongeren lezen geen krant meer, ze kijken op hun smartphone die ze altijd bij de hand hebben. Binnen het lectoraat social media en reputatiemanagement van NHL hogeschool te Leeuwarden heeft een groep internationale studenten in 12 landen onderzoek gedaan. Hierbij hebben ze meer dan 150 social media sites bestudeerd van nieuws media. De resultaten maken deel uit van een internationaal onderzoek van NHL Hogeschool en Haaga Helia University. De onderzoeksvraag was: Wat speelt zich af in de nieuwsmedia? Persbureaus kunnen het overzicht gebruiken om hun social media te optimaliseren. En voor ieder die journalistiek een warm hart toedraagt is het interessante informatie over de nieuwsmedia in een overgangssituatie (2nd edition)
Stimulating patients to approach their pain from a biopsychosocial perspective is central to chronic pain rehabilitation. However, conversations between patients and their healthcare professionals about the social and psychological factors that may contribute to the continuation of pain and disability can be challenging. The current scientific literature does not sufficiently pinpoint the difficulties in patient–practitioner interaction on chronic pain, and it falls short of answering the question of how a joint exploration of the social and psychological factors that might be involved in the patient’s pain and evolving disability can be enhanced. In this theoretical article, we introduce discursive psychology as a potentially valuable research perspective to gain a better understanding of the difficulties in patient–practitioner interaction in the context of chronic pain rehabilitation. Discursive psychology focuses on features of people’s talk (e.g. that of patients and practitioners) and is concerned with the social practices that people perform as part of a specific interactional context. In this paper, we provide an introduction to the main theoretical notions of discursive psychology. We illustrate how discursive psychological analyses can inform our understanding of the specific sensitivities in conversations between patients with chronic pain and their practitioners. Finally, we address how a better understanding of these sensitivities offers a gateway towards improving these conversations. Een belangrijk principe in revalidatie bij chronische pijn is de benadering van de pijn vanuit een biopsychosociaal perspectief. Het blijkt echter een uitdaging voor patiënten en behandelaars om de sociale en psychologische factoren die een rol spelen bij chronische pijn te bespreken. In de huidige wetenschappelijke literatuur is hier nog niet voldoende aandacht voor; en wordt geen perspectief geboden voor verbetering van de gezamenlijke verkenning van sociale en psychologische factoren. In dit theoretische artikel introduceren we discursieve psychologie als een mogelijk waardevol onderzoeksperspectief om een beter begrip tot stand te brengen van de complexiteit van interactie in de context van chronische pijn revalidatie. Discursieve psychologie richt zich op kenmerken van interactie, in het bijzonder de sociale praktijken die tot stand worden gebracht binnen een specifieke interactionele context. We beschrijven de belangrijkste theoretische principes van discursieve psychologie en illustreren hoe een DP analyse licht kan werpen op de specifieke gevoeligheden in conversaties tussen patiënten met chronische pijn en hun behandelaars. Tot slot bespreken we hoe een beter begrip van deze gevoeligheden een ingang biedt tot het verbeteren van deze conversaties.
Developing and realizing an innovative concept for the Active Aging campus in two years, where students, teachers, companies, residents of surrounding Campus neighborhoods will be invited to do exercise, sports, play, meet and participate. This includes, on the one hand, providing input with regard to a mobility-friendly design from an infrastructural perspective and, on the other hand, organizing activities that contribute to Healthy Aeging of the Zernike site and the city of Groningen. It is not only about having an Active Aging campus with an iconic image, but also about the process. In the process of realization, students, teachers, researchers, companies and residents from surrounding districts will be explicitly involved. This includes hardware (physical environment / infrastructure), software (social environment) and orgware (interaction between the two).
De KIEM subsidie zullen wij gebruiken om een RAAK PUBLIEK-aanvraag te schrijven, waarin de basis wordt gelegd voor een discursief psychologisch onderzoek naar de wijze waarop issuemakelaars in het publieke domein issues aankaarten via sociale media, zodat (communicatie-)professionals hier lering uit kunnen trekken. We kijken naar de manier waarop issuemakelaars melding maken van misstanden en de dialogen die zich als gevolg daarvan ontwikkelen op sociale media. De resultaten zullen bijdragen aan een interactioneel handelingsperspectief, dat vorm kan krijgen in consultation, richtlijnen/handleidingen, casuïstiekopdrachten, trainingen en social media monitoring simulatiesessies. Het doel hiervan is communicatieprofessionals in staat te stellen adequater te reageren op issuemakelaars met een focus op interactie via sociale media, waarmee de toekomstbestendigheid van de professional wordt vergroot. In samenspraak met consortiumpartners zullen wij de KIEM subsidie gebruiken om: - de aanvraag inhoudelijk vorm te geven - geschikte casussen te selecteren die als onderzoeksmateriaal zullen dienen - werkpakketten samen te stellen en een activiteitenplan te maken - meer instellingen en praktijkorganisaties betrekken en uitnodigen voor deelname
Alcohol Use Disorder (AUD) involves uncontrollable drinking despite negative consequences, a challenge amplified in festivals. ARise is a project using Augmented Reality (AR) to prevent AUD by helping festival visitors refuse alcohol and other substances. Based on the first Augmented Reality Exposure Therapy (ARET) for clinical AUD treatment, ARise uses a smartphone app with AR glasses to project virtual humans that tempt visitors to drink alcohol. Users interact in a safe and personalized way with these virtual humans through phone, voice, and gesture interactions. The project gathers festival feedback on user experience, awareness, usability, and potential expansion to other substances.Societal issueHelping treatment of addiction and stimulate social inclusion.Benefit to societyMore people less patients: decrease health cost and increase in inclusion and social happiness.Collaborative partnersNovadic-Kentron, Thalamusa