Talk by members of executive hospital boards influences the organizational positioning of nurses. Talk is a relational leadership practice. Using a qualitative‐ interpretive design we organized focus group meetings wherein members of executive hospital boards (7), nurses (14), physicians (7), and managers (6), from 15 Dutch hospitals, discussed the organizational positioning of nursing during COVID crisis. We found that members of executive hospital boards consider the positioning of nursing in crisis a task of nurses themselves and not as a collective, interdependent, and/or specific board responsibility. Furthermore, members of executive hospital boards talk about the nursing profession as (1) more practical than strategic, (2) ambiguous in positioning, and (3) distinctive from the medical profession. Such talk seemingly contrasts with the notion of interdependence that highlights how actors depend on each other in interaction. Interdependence is central to collaboration in hospital crises. In this paper, therefore, we depart from the members of executive hospital boards as leader and “positioner,” and focus on talk— as a discursive leadership practice—to illuminate leadership and governance in hospitals in crisis, as social, interdependent processes.
MULTIFILE
1e alinea column: Hoe kun je nou de lessons learned van social media zo opschrijven dat corporates met hun duizenden controllers en compliance officers er iets mee kunnen? The social company en het ver-internetten van de bedrijfsvoering zetten onderstaande principles op de Business Balance Scorecard. Deze statements hebben stuk voor stuk concrete gevolgen voor strategie, inrichting en operations, voor ICT oplossingen en voor HRM, als je bereid bent er 'door heen' te lezen. Ze vormen een basis voor prioriteitstelling, bijvoorbeeld bij projectselectie, investeringsbeslissingen, individuele beoordelingen of bij de keuze van nieuwe collega's. Op die manier kun je de verbinding strategie, ondernemerschap en uitvoerend vermogen van jouw rule-based corporate toetsen aan de principles van de socials. Wellicht begrijpt een corporate bank daarna een klein social bedrijf met een goed idee die startkapitaal wil wat beter. Bijdrage aan het opheffen van een misverstand.
LINK
Sociale media zijn in belangrijke mate een graadmeter van datgene wat Nederland bezig houdt. Organisaties willen graag deel uitmaken van de social talk op deze media. Dialoog met de doelgroep biedt kansen om te werken aan de merkwaarde en reputatie. Sowijs deed onderzoek naar kenmerkende patronen in trending topics op Twitter. Inzicht in die patronen kan organisatie helpen
DOCUMENT
Hoe kun je de dialoog aangaan over duurzame energie? Hoe ga je om met weerstanden van omwonenden? En hoe sluit je daarbij aan bij de beleving van mensen? Om antwoord te kunnen geven op deze complexe vragen, hebben Hogeschool Utrecht en Hanzehogeschool Groningen de afgelopen twee jaar onderzoek gedaan naar de manier waarop burgers lokale energietoepassingen bespreken. In deze publicatie: onderzoek Let's talk energy door de ogen van vijf onderzoekers en partners.
DOCUMENT
Dit artikel presenteert de resultaten van een discursief psychologische analyse van geruchtvorming op social media. De analyse van Twitterberichten die zijn geplaatst tijdens de zoektocht naar twee vermiste kinderen heeft tot doel inzicht te verwerven in de manier waarop geruchten zich ten tijde van crisissituaties op social media ontwikkelen. In this article we present the results of our analysis of rumour construction on social media from a discursive psychological perspective. The analysis of tweets during a search for two missing kids aims to provide insight into the way rumours develop on social media during a crisis situation, as well as the interactional and rhetorical aspects of rumour construction.
DOCUMENT
Be energy future proof: - So, be energy future proof, you do now no how. - Include legislation in this but do not rely on legislation as a guide line. - Base your future-proof energy system on the trends and prepare for that. - But be aware: this ain’t easy.
DOCUMENT
In aflevering 4 van Talent Talk staat de Matching & Carrièretool centraal. Onze gasten zijn lector Human Capital Harm van Lieshout (Hanzehogeschool Groningen) en Jurgen Elshof (Regiomanager VNO-NCW MKB Noord). We gaan met elkaar in gesprek over het ontstaan van deze tool en over het belang ervan voor werkgevers, talenten, onderwijs en de regio. De Matching & Carrièretool wordt binnenkort gelanceerd, dus houd onze website in de gaten en onze LinkedIn-pagina.
DOCUMENT
Weer een mooi gesprek voor Talent in de Regio! In deze nieuwe aflevering van Talent Talk hebben we Jakob Zwinderman projectleider IHOG en Debby Tohata projectleider van Kansen Verzilveren voor technisch vakmanschap te gast. In deze aflevering gaan we in op het belang van het behouden van vakkrachten in de techniek en het aantrekken van personeel en talent. Van Jakob leren we wat de mogelijkheden zijn van grondstoffen zoals magnesium, aardappelen en vezelhennep en de samenwerking die nodig is tussen ondernemers, onderwijs en onderzoek.
DOCUMENT
In onze 3e podcast van Talent Talk met daarin te gast Carolien Doesburg projectleider van Kansrijk opleiden en Jogchem Meinema projectmanager van Waterstof werkt gaan we in op de samenwerking met bedrijven in de regio en de verbinding met kennisinstellingen. Carolien en Jogchem vertellen hoe belangrijk het is om echt de regio in te gaan en om de scholen te bezoeken, om maatwerk te bieden en over welke uitdagingen er nog zijn.
LINK
How can games improve the social ties and living conditions of unaddressed audiences in Eindhoven? In a city that is increasingly relying on technology to connect to its citizens, how can those not participating in the tech-craze be reached? This particular topic shaped the talk show held during the Data Studio and Games for Cities Game Jam on the 22nd of March at the Designhuis in Eindhoven. Unlike the previous talk shows in Amsterdam and Utrecht this was more of a briefing informing the parameters of the subsequent game jam. Nevertheless, this briefing saw the clash of data deserts, preconceptions, and game parameters, resulting in new insights into games for cities.
DOCUMENT