The urgency to innovate for organisational survival has become increasingly recognized, with the result that innovation has conquered a position high on the management agenda. However, the unfamiliarity around innovation pose a challenge for innovation management. No unique solution exists to building a successful innovation approach, such that firms are forced to experiment with innovation approaches. In analysing the innovation approaches of four large international organisations we find that these organisations share an essential common element: the presence of one or more ‘visionary innovators’ who are determined to lead a movement towards organisational change. We present a theoretical framework to illustrate four core characteristics of a visionary innovator, based on empirical evidence. The visionary innovators possesses traits to discover and realise innovations, business and political know-how, the ability to create and share a vision and space to realise that vision. We propose that a visionary innovator determined to spread such a mindset is indispensable to successfully achieve innovation. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/christine-de-lille-8039372/
Although many pilots with new eHealth products have been developed, only very few of these products reach widespread adoption within healthcare organisations. The literature mentions a wide range of bottlenecks for the acceptance of new technology in the healthcare industry, among which insufficient attention for change management and acceptance by intended users. In this paper, we argue that agile software development, with its practices for user involvement and product visibility, can be used as a change management approach in healthcare innovation projects. We compare agile methods with the change approach of Kotter (1995). As an illustration of our theoretical findings, we describe a development project of an innovative eHealth application to support the care for persons with intellectual disability.
Wednesday 17th of January MediaLAB Amsterdam arranged LABFEST, a final expo where we could showcase our protypes and talk to people in the industry about our projects. We got a lot of nice feedback and are happy with the end-product we came up with. Quite a lot of people showed up and we were excited to talk to people about our prototype and the future possibilities of our Virtual Reality Exposure Therapy!
MULTIFILE
De roep om duurzamer te produceren wordt steeds krachtiger. Aan de ene kant vanuit ecologische crises zoals de klimaatcrises en stikstofcrises maar aan de andere kant ook vanuit de grenzen van ons huidige systeem zoals energiecongestie op het net. Ook verscherpte wet- en regelgeving op Europees en landelijk niveau (CSRD, recyclingwetgeving enz) maken de urgentie groter. Het bedrijfsleven realiseert zich dit en wil of moet daarin stappen maken. De grote industriële spelers, in de Brainport regio (zoals ASML en Philips) zijn momenteel al steeds meer duurzaamheidsinformatie in de keten aan het vragen aan zijn leveranciers. Het MKB ziet deze vragen op zich af komen en probeert hier een antwoord op te vinden, maar het ontbreekt heel vaak aan de juiste en betrouwbare informatie. Daarnaast is de volgende stap om duurzamer te gaan produceren. Het MKB wil wel graag verduurzamen maar de vraag is waar te beginnen en hoe stap voor stap te verduurzamen. De insteek van dit project is juist om Alligator Plastics stap voor stap te ondersteunen bij dit vraagstuk. Bij Alligator Plastics is het startpunt de vraag vanuit de klanten naar een CO2-footprint en de wetgeving van het recyclen van kunststoffen. Een materialiteitsanalyse inclusief een aanpak gebaseerd op het sprint-principe, vormen de basis van het onderzoek. Kritische elementen in deze aanpak is om eerst inzicht te creëren op welke duurzaamheidsindicatoren het bedrijf impact wil en kan maken, waarna deze indicatoren meetbaar gemaakt worden. Dit vereist kennis van de betreffende duurzaamheidsindicator en vervolgens kan er op een gestructureerde wijze aan verbeterprojecten gewerkt worden. In dit project werken Fontys Bedrijfsmanagement, Educatie & Techniek en Bee-Sustainable samen met Alligator Plastics.