De training Digital Storytelling en opleiding tot trainer Digital Storytelling worden door het lectoraat Vernieuwende Opleidingsmethodiek en -didactiek van de Faculteit Educatie van de Hogeschool Utrecht samen met de Faculteit Maatschappij en Recht van de Hogeschool Utrecht uitgewerkt tot een multimediale methode voor pedagogen, docenten, coaches, opleiders, leraren en social workers.
DOCUMENT
Keynote speaker on storytelling ar Efforts conference. EFFORTS is the European network organisation established in 2017 to share knowledge and practical expertise on military heritage, such as walled towns, forts & and defence lines.
DOCUMENT
De toepassing van storytelling als communicatie instrument heeft de laatste jaren een sterke ontwikkeling doorgemaakt bij corporate identity vraagstukken. Een verhaal is een verhaal. Daarover bestaat wereldwijd geen twijfel. Structuur, opbouw en narratieve elementen zijn altijd te herkennen. Of het nu gaat om een boek, film of commercial maakt niet uit. Daarmee kunnen we storytelling vrij gemakkelijk analyseren en categoriseren. Het genre waarin het verhaal is gegoten bepaalt op welke manier het thema zal blijven hangen bij het publiek. De meeste commerciële verhalen die communicatieprofessionals vertellen zijn tijdelijk van aard.
DOCUMENT
The evolution of digital media has fostered the emergence of new and adapted forms of storytelling. Journalism combines classic narrative resources with technology and interactive strategies to inform, explain and represent reality. After an initial stage of adaptation and experimentation, it is necessary to reflect on the contribution of the new formats to contemporary, quality journalism for new active audiences. This chapter summarizes the evolution of digital journalistic narrative to identify the differentiating elements that have come from the intersection of documentary and journalism, as well as the new approaches that have arisen from immersive technologies. A panoramic vision will allow us to establish a roadmap to advance the production and research of storytelling for a complex world.
DOCUMENT
Bij het werken met een leerlandschap formuleert een student voor zichzelf - in samenspraak met zijn leerteam - leervragen en leeractiviteiten. Hij doet steeds (pedagogisch) onderzoek in de dagelijkse werkelijkheid van de school. Bij het doen van (pedagogisch) onderzoek kan Digital Storytelling een rol spelen. Een hulpmiddel dat gericht is op het ondersteunen van het complexe proces van observeren, interpreteren, concluderen, documenteren, rapporteren en betekenisgeving. Met het inzetten van multimedia komt bovendien aan de orde: het aantrekkelijke karakter van het werken met deze multimedia. Die aantrekkelijkheid betreft zowel het plezier dat aan het werken met media valt te beleven als de voldoening bij het beantwoorden van een beeldende leervraag.
DOCUMENT
This book constitutes the refereed proceedings of the 15th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2022, held in Santa Cruz, CA, USA, in December 2022.The 30 full papers and 10 short papers, presented together with 17 posters and demos, were carefully reviewed and selected from 79 submissions.
DOCUMENT
In dit hoofdstuk (7) kijkt René Boonstra naar de rol van social media binnen transmedia storytelling. Vooral de participatiecultuur speelt daarin een belangrijke rol. De vraag waar hij in dit hoofdstuk antwoord op geeft is hoe een communicatieprofessional transmedia storyteling kan gebruiken om het gedachtegoed via social media met visie over te brengen.
LINK
Myths can be part of the established narratives of tourist destinations: they offer a perspective on reality that may alter it but that makes it also more insightful by highlighting its inner contradictions and idiosyncrasies and challenging the universal values underlying it. This altered perspective on a place ensures visitors will feel touched by the myth and connected to the place, and the myth itself will be retold. In this paper, we discuss how we have connected narrative to story and story to myth to (re)tell the narratives of people and places and to enhance, in this way, the overall visitor experience in (tourist) destinations. We review two storytelling/placemaking projects that were commissioned to us by several regional, tourism organizations in Brabant, a province in the South of the Netherlands. The projects are: Becoming Vincent, a project about Vincent van Gogh; and Crossroads, a project about heritage from WWII. The aim of these projects was to draft a unique, narrative concept and design storylines that would link and upgrade the sites related to that heritage to eventually attract tourists there, and/or to stimulate visitors to visit more sites connected to the same theme. Finally, we draw lessons we learnt from these projects and highlight the insights we gained in the use of storytelling for mythmaking in tourist destinations
DOCUMENT
There is a great interest in storytelling for tourism experience development. An objective of storytelling is to engage people (Gabriel, 2000) by sparking emotions. Storytelling involves loading tourism experiences in a way that engages visitors’ emotions.Emotions are regarded as core building blocks of an experience (Bastiaansen, et al., 2019). It is assumed that an experience involving emotional engagement through storytelling should translate into a memorable experience. Zak (2015) asserts that emotions and identification lead to empathy, then to narrative transportation and better recall of the story. However, little is known about how storytelling in tourism experiences leads to emotions and memories. In this study, we compared the emotional impact and the memories of a (tourism) experience withoutstorytelling(mainly providing facts and information) to onewith storytelling(using specific storytelling techniques). The Van Gogh Heritage Foundation is currentlyredesigning three Van Gogh visitor centers located in the south of the Netherlands where Van Gogh spent most of his life. For two locations, we wrote a factual “non-story” version, and an emotional “story” version of certain events that took place in Vincent’s (early) years. We then created four 6-minutes videos, consisting of images, and a voiceover. Forty participants had their brain activity (EEG) and skin conductivity monitored while watching two of the four videos. Participants were asked to evaluate the videos immediately afterwards. One week after the experiment, 26 participants were interviewed about their memories of the videos. Results show that the “stories” led to a significantly higher level of narrative transportation than the “non-stories”. Furthermore, the “stories” lead to empathy for certain story’s characters, and to stronger and more vivid memories. The presentation will include theoretical and managerial implications. We will show how the outcomes have found their way into the redesign of the visitor centers.
DOCUMENT
Met storytelling wordt een verhaal verteld, gericht op het teweegbrengen van beleving en betekenis, waarbij persoonlijke en professionele reflectie worden gestimuleerd. De ervaringen van verpleegkundestudenten tijdens hun stages zijn vaak complex. Hierdoor kunnen studenten niet alleen voordeel hebben bij een cognitieve benadering, maar ook bij een creatieve reflectie. Deze literatuurstudie benadrukt de waarde van storytelling als creatieve strategie om de reflectie van studenten tijdens de stage te bevorderen.
MULTIFILE