Onderzoek naar selectiecriteria zoals die in de alternatieve mainstream gangbaar zijn. Dat segment in het popmuziekcircuit hanteert een undergroundlogica (nadruk op authenticiteit) om zich van de in zijn ogen commerciële mainstream te onderscheiden. Daarbij gaat de aandacht naar economische (organisatorische), positionele en individuele logica, maar ook naar het sociale proces dat selecteren ook is. Verder wordt de invloed van digitalisering (overaanbod, digitale alternatieven) bekeken, de onderlinge relaties tussen platenfirma's, managers, media, concertorganisatoren en boekers en de impact van hun selecties op artiestencarrières. Op die manier biedt 'Alternatieve Mainstream' een blik op de backstage van het muziekbedrijf.
Vlees eten is geworteld in onze eetcultuur. Het minderen van vlees vraagt tijd. Ondanks campagnes die plantaardige diëten promoten eet volgens CBS nog zo’n 95% Nederlanders vlees, en de meeste daarvan doen dat meerdere keren per week als een stukje vlees bij de maaltijd. Om op kortere termijn een verschil te maken, zal het stimuleren van consumentenkeuzes voor duurzaam geproduceerd vlees in belangrijke mate bijdragen aan ‘minder en beter’. Dit vraagt om specifieke tactieken, wetende dat consumenten in hun gedrag niet altijd doen dan wat hun intentie is met betrekking tot duurzaamheid: de wil is er, maar vertaalt zich onvoldoende in koopgedrag. Om dit te overkomen zijn marketinginterventies nodig die de capaciteit, gelegenheid en motivatie van consumenten verhogen/versterken. Deze rapportage bevat de resultaten – op hoofdlijnen – van een kwantitatieve segmentatiestudie onder Nederlandse vleeskopende consumenten