The improvement of passive fire protection of storage vessels is a key factor to enhance safety among the LPG distribution chain. A thermal and mechanical model based on finite elements simulations was developed to assess the behaviour of full size tanks used for LPG storage and transportation in fire engulfment scenarios. The model was validated by experimental results. A specific analysis of the performance of four different reference coating materials was then carried out, also defining specific key performance indicators (KPIs) to assess design safety margins in near-miss simulations. The results confirmed the wide influence of coating application on the expected vessel time to failure due to fire engulfment. Aquite different performance of the alternative coating materialswas evidenced. General correlationswere developed among the vessel time to failure and the effective coating thickness in full engulfment scenarios, providing a preliminary assessment of the coating thickness required to prevent tank rupture for a given time lapse. The KPIs defined allowed the assessment of the available safety margins in the reference scenarios analyzed and of the robustness of thermal protection design.
MULTIFILE
Het Lectoraat Jeugd is door een Beleidsadviseur Sociaal Domein van de Gemeente Wijk bij Duurstede benaderd om de Pilot Onderwijs Zorg Arrangement (het OZA) in haar gemeente te evalueren. Binnen het OZA werken SBO-school De Driehoek, basisschool Het Baken en Loket Wijk (Sociaal Wijkteam) intensief samen met als doel kinderen binnen de gemeente op te vangen en zo te voorkomen dat zij aangewezen zijn op speciaal onderwijs buiten de gemeente. De Driehoek en het Baken verzorgen samen het onderwijsprogramma binnen de brede school Het Anker. Binnen het OZA worden zij ondersteund door de inzet van hulpverlening vanuit Loket Wijk (Collegevoorstel, 2017). De pilot werd vanaf januari 2017 gefinancierd door de gemeente en liep tot augustus 2018. Om tot besluitvorming te kunnen komen over al dan niet voortzetten van het OZA is de gemeente op zoek naar informatie over de meerwaarde van deze pilot. Dit in relatie tot de beoogde doelstelling: ‘Dat leerlingen onderwijs krijgen op de voor hen meest passende plek: daar waar zij zich in een veilige omgeving maximaal cognitief en sociaal emotioneel kunnen ontwikkelen. Zo mogelijk dichtbij huis en tevens in of dichtbij het regulier basisonderwijs, waar nodig ondersteund met specialistische voorzieningen.’ (Collegevoorstel zaaknummer 21231, 27 juni 2017, p. 1).