From the fast-food industry to the sharing economy, precarious work has become the norm in contemporary capitalism, like the anti-globalization movement predicted it would. This book describes how the precariat came into being under neoliberalism and how it has radicalized in response to crisis and austerity. It investigates the political economy of precarity and the historical sociology of the precariat, and discusses movements of precarious youth against oligopoly and oligarchy in Europe, America, and East Asia. Foti covers the three fundamental dates of recent history: the financial crisis of 2008, the political revolutions of 2011, and the national-populist backlash of 2016, to present his class theory of the precariat and the ideology of left-populist movements. Building a theory of capitalist crisis to understand the aftermath of the Great Recession, he outlines political scenarios where the precariat can successfully fight for emancipation, and reverse inequality and environmental destruction. Written by the activist who put precarity on the map of radical thinking, this is the first work proposing a complete theory of the precariat in its actuality and potentiality.
MULTIFILE
Dit onderzoek richt zich het filosofische vraagstuk van de relatie tussen lichamen – of ook: intercorporaliteit – in de hedendaagse danskunstpraktijk. Hoe kun je die relatie denken? Het onderzoek betreft een combinatie van fiilosofisch veldwerk, in de vorm van arts-based, narratief onderzoek, en filosofische literatuurstudie. In de conclusie wordt gesteld: intercorporaliteit in de hedendaagse danskunstpraktijk kan filosofisch begrepen worden als een diepe lichamelijk verbondenheid in beweging, in materiële en gevoelsmatige zin. Deze conclusie heeft het karakter van een nieuw filosofisch concept van ‘intercorporaliteit’ in de hedendaagse danskunstpraktijk. Het betreft een nieuw ‘denken’ van de relatie tussen lichamen in die context. Het uiteindelijk doel van het onderzoek ligt niet alleen in de academische filosofie of de danskunstpraktijk zelf, maar ook in de mogelijkheden die dans en bewegen in opvoeding en onderwijs hebben. Dans als kunstzinnige praktijk leert ons iets belangrijks over de relatie tussen mensen op het lichamelijke vlak. Dit kan betekenis krijgen voor het onderwijs, wanneer het kernthema verschuift naar: lichamelijke verbondenheid in beweging & mogelijkheden voor onderwijsinnovatie.
LINK