Always striving for superlatives makes for one-dimensional judgements. From one perspective something can be the best or the most unique, but from an infinite number of other perspectives it isn't. The fastest runner is not necessarily the healthiest person, let alone the best partner or parent. In addition, thinking in superlatives leads to uniformity instead of diversity. With all our innovations and our pursuit of better, more beautiful and more luxurious things, we are now worse off than: as a species we are as dependent on nature as all other living species while it is undeniable that technological progress causes ecological deterioration. It is argued that more is not always better, so we should stop living (exclusively) for exclamation marks!
MULTIFILE
In beleidsnotities en publicaties in Nederland komt men de laatste jaren regelmatig de stelling tegen dat van het kunstonderwijs verwacht mag worden dat het haar studenten equipeert op hun toekomstige rol als cultureel ondernemer. Deze publicatie doet verslag van een onderzoek naar de relatie tussen cultureel ondernemerschap en het kunstonderwijs. Allereerst gaat de tekst in op de definitie van cultureel ondernemerschap en op de kwaliteiten ofwel competenties waar een cultureel ondernemer over dient te beschikken. Vervolgens staat de auteur stil bij de (vermeende) risico's van dit fenomeen. Als laatste komt de vraag aan de orde of en hoe het kunstonderwijs aandacht kan besteden aan dit onderwerp. De eindconclusie van dit onderzoek luidt: "Ze kunnen beter als Rapunzel hun vlecht uit het torenraam hangen om Prins Fortuin een handje te helpen dan lijdzaam wachten tot het lot hen gunstig gezind is." Het boek is bedoeld voor studenten en docenten van Kunstvakopleidingen, zoals conservatoria en academies voor beeldende vorming, drama, dans, circus en popmuziek, die meer over het onderwerp cultureel ondernemerschap willen weten. Het is geschreven in opdracht van het lectoraat "Kunstpraktijk in de samenleving" van Fontys Hogeschool voor de Kunsten. Studenten en docenten van de verschillende academies leverden naast kunstenaars en cultureel ondernemers een bijdrage in het onderzoek.
MULTIFILE
Researchers worldwide have identified affective benefits of improvisational drama techniques (IDTs) on foreign language (FL) learners. Yet the characteristics of professional development programmes (PDPs) that could lead to long-term integration of drama among FL teachers appear largely undiscovered. Through expert interviews, a needs analysis questionnaire and a literature review, this study aimed to determine which design principles a PDP must fulfil to effectively address educational challenges surrounding IDT-implementation. The findings revealed that such training calls for a symbiosis between practical considerations, namely school environment and training conditions, and tapping into a mindset among FL teachers that allows them to (re)discover core beliefs and carry out IDTs with ‘artistry’.
LINK