Emissions from aviation will continue to increase in the future, in contradiction of global climate policy objectives. Yet, airlines and airline organisations suggest that aviation will become climatically sustainable. This paper investigates this paradox by reviewing fuel-efficiency gains since the 1960s in comparison to aviation growth, and by linking these results to technology discourses, based on a two-tiered approach tracing technology-focused discourses over 20 years (1994-2013). Findings indicate that a wide range of solutions to growing emissions from aviation have been presented by industry, hyped in global media, and subsequently vanished to be replaced by new technology discourses. Redundant discourses often linger in the public domain, where they continue to be associated with industry aspirations of 'sustainable aviation' and 'zero-emission flight'. The paper highlights and discusses a number of technology discourses that constitute 'technology myths', and the role these 'myths' may be playing in the enduring but flawed promise of sustainable aviation. We conclude that technology myths require policy-makers to interpret and take into account technical uncertainty, which may result in inaction that continues to delay much needed progress in climate policy for aviation.
LINK
This book brings together contributions that analyse how subcultural myths develop and how they can be studied. Through critical engagement with (history) writing and other sources on subcultures by contemporaries, veterans, popular media and researchers, it aims to establish: how stories and histories of subcultures emerge and become canonized through the process of mythification; which developments and actors are crucial in this process; and finally how researchers like historians, sociologists, and anthropologists should deal with these myths and myth-making processes. By considering these issues and questions in relation to mythmaking, this book provides new insights on how to research the identity, history, and cultural memory of youth subcultures.
DOCUMENT
De implementatie van blended learning – waarbij fysiek leren wordt gecombineerd met online leren – staat bij veel onderwijsinstellingen hoog op de agenda, om activeren, intensiveren, flexibiliseren, differentiëren en/of personaliseren mogelijk te maken (Bos, 2022). Als gevolg hiervan krijgt de online leeromgeving binnen onderwijsinstellingen een steeds nadrukkelijkere rol. Om te komen tot betekenisvol leren in deze online leeromgeving (vaak in de vorm van een leermanagementsysteem, ook wel LMS genoemd), is het belangrijk dat studenten hierin actief aan de slag gaan met de aangeboden onderwijsinhoud en geïnteresseerd en gemotiveerd zijn om dit te (gaan) doen (Michael, 2006; Alhazmi & Rahman, 2012; Derboven et al., 2017; Grant-Smith et al., 2019). Echter, in de praktijk blijkt dat lang niet altijd sprake is van deze gewenste student engagement. Bijlage 1: Dit artikel geeft de resultaten weer van een onderzoek naar mogelijkheden om student engagement in het LMS te vergroten. Deze resultaten zijn tevens samengevat in twee overzichtelijke infographics. Bijlage 2: Infographic 1 omvat het gehele overzicht van de (mogelijk) te implementeren ontwerpprincipes. Bijlage 3: Infographic 2 bevat een stappenplan voor docenten om hun LMS te analyseren en te optimaliseren (laaghangend fruit).
MULTIFILE