In dit artikel stelt de auteur dat bedrijven het risico op het lekken van data onderschatten. Ze realiseren zich niet hoeveel onnodige, maar ‘gevaarlijke’ informatie’ ze in huis hebben. Bij een lek kan deze informatie voor grote problemen zorgen voor de maatschappij en voor het bedrijf zelf. Imago- en financiële schade liggen op de loer.
DOCUMENT
Zowel in de marketingtheorie als in de praktijk is er veel aandacht voor zowel klantbeleving als voor merkbeleving. Vreemd genoeg is er onvoldoende afstemming tussen beide. Zo houden experiencespecialisten en accountmanagers zich niet bezig met merkwaarden, en houden brandmanagers en CMO’s (Chief Marketing Officers) zich vooral bezig met campagnes en conversie. Zo valt ook waar te nemen dat de sterk toenemende digitale communicatie via apps, websites en standaard platforms als LinkedIn steeds meer eenheidsworst wordt. Gevolg is dat klanten vaak niet een ‘merk-waardige’ beleving hebben. Het onderscheidend vermogen van merken en daarmee de kans om klantentrouw te realiseren komt hierdoor in gevaar. In dit artikel schetsen we eerst de problemen vanuit de theorie en de praktijk en presenteren dan oplossingen.
DOCUMENT
De telecom toezichthouder Opta heeft de KPN een boete opgelegd omdat zij nieuwe zakelijke klanten meer kortingen gaf dan eigen bestaande klanten. Dit werd beschouwt als een strafbare vorm van discriminatie. Toch gebeurt het op grote schaal ook bij rentetarieven op spaarrekeningen.
DOCUMENT