De tijd nemen voor een professionele dialoog is essentieel om goede invulling te geven aan diversiteit in de klas. "Maar juist daaraan ontbreekt het vaak." zegt onderzoeker gedifferentieerd HRM van de HvA, Daniël van Middelkoop.
LINK
Het onderzoek binnen het lectoraat is gecentreerd rond het thema tijd. De filosofische achtergrond daarvan treft u aan in dit boekje. In de concrete uitwerking van dit thema hebben de kenniskringleden gekozen voor onderwerpen als 'Er is steeds meer geschiedenis. Hoe draag je dat over?', 'Hoe ver vooruit en achteruit moet je kijken om het menselijk handelen te begrijpen?','De verjonging van het ouder wordende lichaam' en 'Hoe het verlangen naar continuïteit te combineren met de in werksituaties vereiste flexibiliteit?'. De voorliggende tekst biedt u een filosofisch kijkje achter de schermen van het lopende onderzoek.
DOCUMENT
Conferentie naar aanleiding van verschijnen opleidingsprofiel 'Alert en ondernemend'. Lezing met korte terugblik op professionalisering jeugdwerk en uitdagingen voor CMV-ers voor de toekomst.
DOCUMENT
Zoals meeroken vervelend is, wil je ook niet het slachtoffer worden van andermans appgedrag, zegt Rens van der Vorst. Al helemaal niet in de bioscoop. Het is dus tijd om iets tegen dit ‘mee-appen’ te doen.
LINK
Hoe kunnen we een dagprogrammering op basisscholen in de provincie Groningen (met elk hun eigen populatie en context) zodanig vormgeven dat leerlingen hun talenten ontwikkelen, voldoende arbeidsmarkt perspectief hebben en een duurzame gezonde en actieve leefstijl ontwikkelen?
DOCUMENT
Resultaten uit onderzoek naar de vrijetijdsbesteding van jonge adolescenten. Het artikel laat zien welke jongeren (opleiding, leeftijd, gender)een groot deel van hun vrije tijd met leeftijdgenoten doorbrengen en welke niet en welke activiteiten zij samen ondernemen.
DOCUMENT