In dit hoofdstuk (7) kijkt René Boonstra naar de rol van social media binnen transmedia storytelling. Vooral de participatiecultuur speelt daarin een belangrijke rol. De vraag waar hij in dit hoofdstuk antwoord op geeft is hoe een communicatieprofessional transmedia storyteling kan gebruiken om het gedachtegoed via social media met visie over te brengen.
LINK
DOCUMENT
De training Digital Storytelling en opleiding tot trainer Digital Storytelling worden door het lectoraat Vernieuwende Opleidingsmethodiek en -didactiek van de Faculteit Educatie van de Hogeschool Utrecht samen met de Faculteit Maatschappij en Recht van de Hogeschool Utrecht uitgewerkt tot een multimediale methode voor pedagogen, docenten, coaches, opleiders, leraren en social workers.
DOCUMENT
Fic-ctio-cra-cy /ˈfɪkʃ(ə)krəsi/ n. pl. – cies. 1. Political regime that, implicitly or explicitly, considers the distinction between fact and fiction irrelevant. 2. A political or social unit that has such regime. 3. The principles of word-building and transmedia storytelling applied to politics and journalism. 4. The title of this longform. [French fictiocracie, from Late Latin fictiocratia]
MULTIFILE
Bij het werken met een leerlandschap formuleert een student voor zichzelf - in samenspraak met zijn leerteam - leervragen en leeractiviteiten. Hij doet steeds (pedagogisch) onderzoek in de dagelijkse werkelijkheid van de school. Bij het doen van (pedagogisch) onderzoek kan Digital Storytelling een rol spelen. Een hulpmiddel dat gericht is op het ondersteunen van het complexe proces van observeren, interpreteren, concluderen, documenteren, rapporteren en betekenisgeving. Met het inzetten van multimedia komt bovendien aan de orde: het aantrekkelijke karakter van het werken met deze multimedia. Die aantrekkelijkheid betreft zowel het plezier dat aan het werken met media valt te beleven als de voldoening bij het beantwoorden van een beeldende leervraag.
DOCUMENT
The Assassin’s Creed franchise mainly consists of video games but has over the years created a narrative universe spanning different media. Seeing how the traversal from the individual installment Assassin’s Creed IV: Black Flag into the narrative universe of Assassin’s Creed changes player engagement with the franchise allows one to understand audience interaction with different mediaproducts in a transmedia and convergent culture. Seen as a performed possible world, the individual installment is shown, through a three part gameplay analysis, to function as an unfinished commodity. This implies striking a balance between an individually satisfying experience and a plot-hole ridden incentive for further activity. When the individual installment incites traversal into a narrative universe, the player can construct the universe from installments through a hyperdiegetic, intermedia, or crossmedia engagement, depending on the reliance on medium specificity. Ultimately, this article provides a model for audience interaction in the transmedia age.
LINK
De afdeling Inholland Communicatie beheert een aantal social media platformen waarmee op corporate niveau wordt gecommuniceerd. Verder zijn veel 'eigen' - vaak onderwijs gerelateerde - platformen ontstaan en actief. Samen met het lectoraat Digital World is een project gestart om te onderzoeken of het mogelijk is een collectief gedeeld communitygevoel uit te dragen en online op te bouwen. Welke keuzes maak je, hoe communiceer je, wat stel je voorop: marketing of onderwijs?
LINK
Het besef groeit dat het stedelijk groen meer is dan ecologie en biodiversiteit. Dat besef is in het hedendaagse groenbeheer nog geen gewoongoed. Daarom willen we vanuit de praktijk van Hogeschool Van Hall Larenstein in dit boek proberen aan te geven wat er in het groenbeheer mogelijk is met strategische inzet van groen in de stad, en welke competenties groenbeheerders hiervoor nodig hebben.
DOCUMENT
DOCUMENT