Social media zijn momenteel het gesprek van de dag. In slechts enkele jaren tijd hebben social media sites als YouTube, Facebook en LinkedIn een miljoenenpubliek aan zich gebonden. En het aantal consumenten en bedrijven dat gebruik maakt van deze online platformen groeit nog steeds sterk. Hoewel er dagelijks nieuwe cijfers verschijnen over het gebruik van social media is er vooralsnog weinig bekend over de adoptie van social media door bedrijven. Middels dit boek willen de onderzoekers van het lectoraat Online Ondernemen van de Hogeschool van Amsterdam een bijdrage leveren aan het opvullen van deze kennisleemte door het social media gebruik binnen de detailhandel in Nederland in kaart te brengen. Het boek bevat de resultaten van een onderzoek naar gebruik van de social media sites Hyves, Facebook, LinkedIn, YouTube, weblogs, Twitter en fora door (web)winkels en consumenten in Nederland. Welke social media sites worden veel en welke weinig gebruikt door (web)winkels en consumenten in Nederland? Wat zijn de kenmerken van de (web)winkels en consumenten die voorop lopen en achterblijven in het gebruik van social media platformen? In hoeverre zijn Nederlanders geïnteresseerd in het volgen van commerciële bedrijven via social media? Hoeveel volgers hebben (web)winkels op Hyves, Facebook, LinkedIn, YouTube en Twitter? Op deze en andere vragen over het gebruik van social media in de detailhandel in Nederland wordt in dit boek antwoord gegeven.
DOCUMENT
Steeds meer ouderen lijken te worstelen met de integratie van twee aparte werelden, de echte en de virtuele, want zij zien de voordelen van nieuwe communicatiemiddelen en willen de aansluiting met de moderne wereld niet missen. Hedendaagse jongeren staan anders in het leven: voor hen is er maar één wereld. Technologie is zo vanzelfsprekend dat ze helemaal niet meer zien waar ICT een rol speelt en waar niet. Het is er ‘gewoon’ en als het leuk of nuttig is moet je het gebruiken. Het internet en mobiele apparaten zijn alleen maar hulpmiddelen om je zo goed mogelijk te informeren, om te communiceren, te netwerken en je te vermaken.
DOCUMENT
The project goal is to contribute to a generation of universities and students who can use “design thinking” to overcome challenges and create an overview of exciting new concepts and designs for future sports centers in Europe.Consortium partnersIstanbul Teknik Universitesi, Stichting Orange Sports Forum, Instituto Politecnico de Beja, QXotc Unipessoal LDA, Nederlands Olympisch Comite-Nederlandse Sport Federatie Vereniging (NOCNSF)