Tegenwoordig worden veel techbedrijven in Silicon Valley beschuldigd van het creëren van problemen in plaats van ze op te lossen. Er wordt bijv. gerefereerd aan de Russische inmenging in de presidentsverkiezingen in de VS. De macht en invloed van techbedrijven is zeer groot geworden. Amazon bepaalt hoe mensen winkelen, Google hoe ze kennis verwerven, Facebook hoe ze communiceren.
LINK
Verslag van een onderzoek gedaan op het Lowlands festival 1997.
DOCUMENT
Verslag en advies van de workshop die we hebben gehouden voor de gemeente Haarlemmermeer, Ymere en BPD.
DOCUMENT
Op 22 januari is in Eemnes een We-Energy Game workshop gegeven. Hieruit is ook een verslag opgemaakt waarbij de resultaten werden teruggekoppeld aan de opdrachtgever.
DOCUMENT
Op 4 december is in Eemnes een We-Energy Game workshop gegeven. Hieruit is ook een verslag opgemaakt waarbij de resultaten werden teruggekoppeld aan de opdrachtgever.
DOCUMENT
Verslag van de eerste ervaringen die zes docenten hebben opgedaan met het toepassen van begrippen en praktijken uit het dynamisch gerichte TalentenKracht project binnen instrumentale lessen op het Prins Claus Conservatorium.
DOCUMENT
Het verslag is als volgt opgebouwd. In hoofdstuk 1 wordt verslag gedaan van de uitwisseling van de onderzoeks- en onderwijsactiviteiten op het gebied van rehabilitatie van de Hanzehogeschool Groningen en Rutgers University. Hoofdstuk 2 doet verslag van de bezoeken aan twee Begeleid Leren-programma’s in New Jersey. De deelnemers volgden ook een tweedaagse training in cognitive remediation op het gebied van Begeleid Leren. In hoofdstuk 3 wordt deze training beschreven. In de slotbeschouwing wordt puntsgewijs een aantal opgevallen zaken op een rijtje gezet. In de bijlagen bevindt zich enige achtergrondinformatie behorende bij de drie hoofdstukken.
DOCUMENT
Op 22 november is met bewoners uit de Utrechtse heuvelrug een We-Energy Game workshop gegeven. Hieruit is ook een verslag opgemaakt waarbij de resultaten werden teruggekoppeld aan de opdrachtgever.
DOCUMENT
Docenten van reken-, wiskunde- en statistiekvakken binnen de HU, lopen tegen vergelijkbare problemen aan. Ook al zijn de vakken die gegeven worden totaal verschillend, een aantal van de problemen waar docenten tegen aan lopen zijn vergelijkbaar. Dit was een van de conclusies uit het onderzoek naar rekenen, wiskunde en statistiek in het HU-onderwijs. In dit onderzoek is een vragenlijst voorgelegd aan HU-docenten. Daaruit bleek onder andere dat ongeacht de opleiding er bij veel cursussen problemen zijn omdat studenten een zeer wisselend instroom-niveau hebben. Het volledige verslag van het onderzoek is te vinden op: https://www.hu.nl/onderzoek/publicaties/rekenen-wiskunde-en-statistiek-in-het-huonderwijs Daarnaast waren er veel docenten die een vraag over statistiek hebben voorgelegd aan de leden van het lectoraat. In plaats van alle vragen een voor een te beantwoorden hebben de leden van het Lectoraat Wiskundig en Analytisch Vermogen van Professionals gekozen om met geïnteresseerden in gesprek te gaan. Twee gesprekstafels waren gepland voor maart en april, maar konden door de uitbraak van het coronavirus helaas niet doorgaan. Uiteindelijk vonden de twee gesprekstafels online plaats. Op maandag 28 september 2020 was de gesprekstafel over statistiek en op maandag 12 oktober 2020 vond de gesprekstafel over instroomniveau plaats. Dit verslag geeft een beeld van de beide tafels. Het bevat links naar de presentaties en een weergave van de gesprekken in de kleine groepjes.
DOCUMENT