De ANSE Summer Online Special ‘Two days of the new normal’ vond plaats op 19 en 20 augustus 2021. De organisatie verzorgde het programma volledig online vanuit een (fysiek) pand in Zwolle, met keynotes en workshops via Zoom. ‘Experimental online networking’ vond plaats via Wonder.me. Nederland was prominent aanwezig, zowel in de organisatie (Rijer Jan van ’t Hul), bij de keynotes (Sijtze de Roos) als door het verzorgen van een workshop (Adrianne van Doorn). Er waren 120 deelnemers uit maar liefst 19 Europese landen (en zelfs een deelnemer uit Rusland). Vooral Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de Baltische staten bleken goed vertegenwoordigd. Jetty de Groot, Annette Perino en Fer van den Boomen van de Commissie Vakontwikkeling (CVO) van de LVSC namen ook deel. We zoomen in dit artikel eerst in op onze eigen belevingen als deelnemer aan de online conferentie, zoomen dan met een hele grote beweging uit naar technische ontwikkelingen die wij in ons eigen leven hebben meegemaakt en keren dan terug naar onze ervaringen als professionele begeleiders – en omdat we alle drie ook professionele begeleiders opleiden, ook als docent – tijdens het afgelopen anderhalf jaar. We sluiten de bijdrage af met een voorzichtige verkenning van de toekomst van professioneel begeleiden, vooral door een oproep te doen aan onze collega’s om het gesprek over de uitdagingen van online begeleiden in bredere kring voort te zetten. Als het aan ons ligt, doen we dat in de fysieke ruimte; als het niet anders kan, ‘dan maar’ online.
DOCUMENT
Hoe bepaal je de kwaliteit van een opleider? Op welke aspecten let je daarbij? Om die vraag te beantwoorden deden we een onderzoek naar oordelen van hbo-studenten over hun docenten. Een goede docent is een vakman die betrouwbaar over komt, studenten goed kan coachen en, tenslotte, hen weet te enthousiasmeren door voortdurend een goede koppeling te leggen tussen theorie en praktijk.
DOCUMENT
Nowadays, one of the major current health risks is excessive sitting during work hours. Furthermore, the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic and the corresponding government state of emergency forced many people to work from home. These constraints carried out an important change in the lifestyle of people; for instance, the proportion of sitting time in front of a computer during working hours has increased considerably worldwide, particularly through the implementation of teleworking.In order to motivate people to lead a less sedentary life, the Hanze University of Applied Sciences Groningen developed an automated recommender system. We investigated the possibility of automated coaching in order to increase physical activity and help people to reach their daily step goal. By monitoring people’s activity level and progress during the day, we predict personalized recommendations. The effect of these recommendations on the individual’s activity level forms the basis for a personalized coaching approach.Step count data is used to train a machine learning algorithm that estimates the hourly probability of the individual achieving the daily steps goal. The outcome of this prediction is combined with the effect of the type recommendation for the individual to deliver the best recommendation for the individual. To show the practical usefulness, we constructed a platform to manage the data, rules, machine learning algorithms and clustering of participants. Results of initial pilots using the platform and app have given insight in the performance of and challenges associated with algorithm selection and personal model generation for the coaching package caused by the nature of the data. Further research will therefore be done in optimizing machine learning algorithms and tuning for human datasets.
DOCUMENT