Introduction: The 6-minute walk test is a submaximal exercise test used to quantify the functional exercise capacity in clinical populations. It measures the distance walked within a period of 6-minutes. Obtaining reference values in the pediatric population is especially demanding due to factors as the development stage and age. RV provide a comparative basis for answering questions concerning the normality of health status, exercise responses and functional exercise capacity in patients. Areas covered: The aim of this review is to provide an overview of reference values and reference value prediction equations for the 6-minute walk test in the children and in adolescent pediatric population and of the methodology used to obtain them. A total of 22 studies from MEDLINE, EMBASE and Cinahl were included containing healthy participants aged ≤18 years. Reported reference values ranged from 383 m ± 41 m to 799 m ± 54 m. The prediction equation 6MWD = (4.63*height(cm))–(3.53*weight(kg))+(10.42*age)+56.32 yields the highest R2 value (0.6). Expert commentary: It is impossible to present a single best reference value. A flow-chart is presented to aid the selection of reference values or reference value prediction equations. Consensus regarding testing procedures should lead to an update and stricter application of the current guidelines.
DOCUMENT
Dit handboek is het tweede resultaat van een Haagse samenwerking van onderwijsinstellingen, studenten, werkgevers, overheid en overige partners. Op initiatief van Hogeschool Inholland Den Haag met het lectoraat Diversiteitsvraagstukken, de Gemeente Den Haag en ontwerpcollectief idiotes in het jaar 2022. Het beoogde doel van dit ontwerpend onderzoek is het creëren van gelijke stagekansen voor alle Haagse studenten, versnelling en verbinding door een gezamenlijke aanpak en het verstevigen en verduurzamen van het netwerk rondom gelijke onderwijs- en arbeidsmarktkansen in Den Haag.
DOCUMENT
Deze datalabposter hoort bij het project de Haagse aanpak Gelijke stagekansen. De poster geeft inzicht in de data die wij verzamelden om een overzicht te maken voor bekende en onbekende variabelen voor het onderzoek Gelijke stagekansen en is een resultaat van een Haagse samenwerking van onderwijsinstellingen, studenten, werkgevers, overheid en overige partners. Op initiatief van Hogeschool Inholland Den Haag met het lectoraat Diversiteitsvraagstukken, de Gemeente Den Haag en ontwerpcollectief idiotes in het jaar 2022. Het beoogde doel van dit onderzoek is het creëren van gelijke stagekansen voor alle Haagse studenten, versnelling en verbinding door een gezamenlijke aanpak en het verstevigen en verduurzamen van het netwerk rondom gelijke onderwijs- en arbeidsmarktkansen in Den Haag.
DOCUMENT
Deze quoteposters horen bij het project Haagse aanpak Gelijke stagekansen. Op de posters staan quotes uit de 0-meting onder Haagse mbo- en hbo-studenten, over ervaringen met mogelijke stagediscriminatie in schooljaar 2021-2022. De citaten van studenten op deze posters kunnen bewustzijn vergroten en drempelverlagend werken voor studenten om hun verhaal te doen over mogelijke discriminatie. Het beoogde doel van de Haagse aanpak is het creëren van gelijke stagekansen voor alle Haagse studenten, versnelling en verbinding door een gezamenlijke aanpak en het verstevigen en verduurzamen van het netwerk rondom gelijke onderwijs- en arbeidsmarktkansen in Den Haag.
DOCUMENT
Deze Haagse standaardposter hoort bij het project de Haagse aanpak Gelijke stagekansen. Het bevat Haagse good practices op strategisch, tactisch en operationeel niveau om stagediscriminatie tegen te gaan. Het beoogde doel van dit onderzoek is het creëren van gelijke stagekansen voor alle Haagse studenten, versnelling en verbinding door een gezamenlijke aanpak en het verstevigen en verduurzamen van het netwerk rondom gelijke onderwijs- en arbeidsmarktkansen in Den Haag.
DOCUMENT
Deze posters horen bij het project de Haagse aanpak Gelijke stagekansen en zijn gemaakt door mbo- en hbo-studenten voor de Haagse aanpak. Samen met onderwijsinstellingen, onderwijsprofessionals, studenten en organisaties ontwerpen wij nieuwe werkwijzen om stagediscriminatie tegen te gaan. Het beoogde doel van dit onderzoek is het creëren van gelijke stagekansen voor alle Haagse studenten, versnelling en verbinding door een gezamenlijke aanpak en het verstevigen en verduurzamen van het netwerk rondom gelijke onderwijs- en arbeidsmarktkansen in Den Haag.
DOCUMENT
Deze poster hoort bij het project de Haagse aanpak Gelijke stagekansen en is een soort ‘liefdesbrief’ voor bestuurders van instellingen, organisaties en bedrijven om hen te helpen stagediscriminatie tegen te gaan. Binnen de Haagse aanpak werken we samen met onderwijsinstellingen, onderwijsprofessionals, studenten en organisaties en ontwerpen wij nieuwe werkwijzen om gelijke stagekansen te bevorderen. Het beoogde doel van dit onderzoek is het creëren van gelijke stagekansen voor alle Haagse studenten, versnelling en verbinding door een gezamenlijke aanpak en het verstevigen en verduurzamen van het netwerk rondom gelijke onderwijs- en arbeidsmarktkansen in Den Haag.
DOCUMENT
Dit spel hoort bij het project de Haagse aanpak Gelijke stagekansen. Dit is een Haagse samenwerking van onderwijsinstellingen, studenten, werkgevers, overheid en overige partners, op initiatief van Hogeschool Inholland Den Haag met het lectoraat Diversiteitsvraagstukken, de Gemeente Den Haag en ontwerpcollectief idiotes. Het beoogde doel van dit ontwerpend onderzoek is het creëren van gelijke stagekansen voor alle Haagse studenten, versnelling en verbinding door een gezamenlijke aanpak en het verstevigen en verduurzamen van het netwerk rondom gelijke onderwijs- en arbeidsmarktkansen in Den Haag.
DOCUMENT
In dit boekje worden de resultaten van het NRO Comeniusproject "Gelijke kansen door meertalige pabo's" (2018-2021) gepresenteerd. In dit project wordt de toegankelijkheid van de pabo voor nieuwkomers bevorderd door een schakelklas van mbo naar hbo. In de didactiek en het opleidingsonderwijs wordt de rol van de thuistalen bij het leren ontwikkeld, zoals beschreven in het rapport ‘Ruimte voor nieuwe talenten’ (2017). Docenten én studenten gaan samenwerken om de gelijke kansen van studenten die ondervertegenwoordigde talen spreken, te bevorderen.
DOCUMENT
Deze keuzeboom hoort bij het project Haagse aanpak Gelijke stagekansen en helpt bedrijven en scholen op weg op hun organisatie inclusiever te maken en stagediscriminatie te voorkomen. Het beoogde doel van de Haagse aanpak is het creëren van gelijke stagekansen voor alle Haagse studenten, versnelling en verbinding door een gezamenlijke aanpak en het verstevigen en verduurzamen van het netwerk rondom gelijke onderwijs- en arbeidsmarktkansen in Den Haag.
DOCUMENT