Truly shared warehousing implies converting inactive, idle, and excess capacity of existing assets, warehousing space, into active revenue and profit by offering them to other parties. Although, truly shared warehousing is believed to be an innovative approach to tackle existing warehousing inefficiencies, it is not common practice yet. This contribution discusses truly shared warehousing in relation to the existing business models of warehouse-providers and shows the causes of reluctancy between parties to collaborate. Next, we examine the risks, challenges, conditions, and motivations for warehouse-space providers or facilitators and their customers to further use the concept of collaboration in relation to truly shared warehousing in particular. The results show that not all conditions and motivations are in place to really work together for logistics providers and platform providers
LINK
From a circular standpoint it is interesting to reuse as much as possible construction and demolition waste (CDW) into new building projects. In most cases CDW will not be directly reusable and will need to be processed and stored first. In order to turn this into a successful business case CDW will need to be reused on a large scale. In this paper we present the concept of a centralized and coordinated location in the City of Utrecht where construction and demolition waste is collected, sorted, worked, stored for reuse, or shipped elsewhere for further processing in renewed materials. This has expected advantages for the amount of material reuse, financial advantages for firms and clients, generating employability in the logistics and processing of materials, optimizing the transport and distribution of materials through the city, and thus the reduction of emissions and congestion. In the paper we explore the local facility of a Circular Hub, and the potential effects on circular reuse, and other effects within the City of Utrecht.
DOCUMENT
Full tekst beschikbaar voor gebruikers van Linkedin. Driven by technological innovations such as cloud and mobile computing, big data, artificial intelligence, sensors, intelligent manufacturing, robots and drones, the foundations of organizations and sectors are changing rapidly. Many organizations do not yet have the skills needed to generate insights from data and to use data effectively. The success of analytics in an organization is not only determined by data scientists, but by cross-functional teams consisting of data engineers, data architects, data visualization experts, and ("perhaps most important"), Analytics Translators.
LINK
Service logistics in de vliegtuigonderhoudindustrie is een zeer kennisintensieve en concurrerende markt. De meest cruciale factor in deze industrie is het laag houden van de downtime tijdens maintenance, repair en overhaulactiviteiten. Met name opslag, distributie en het managen van spare parts spelen hierin een belangrijke rol. Om tijdig vliegtuigen te kunnen onderhouden, hebben onderhoudsbedrijven vaak duizenden onderdelen, van kleine ophangpennen tot zeer dure motoren, op voorraad. Hierin zit dan ook de paradox: onderhoudskosten dalen door lagere down time en grote voorraden zorgen op hun beurt weer voor hoge warehousing kosten. Het lectoraat Aviation Engineering voert thans een RAAK-MKB project uit waarin primair wordt onderzocht of historische onderhoudsdata kan worden gebruikt voor MRO-onderhoudsplannen die de downtime verlagen. Gaandeweg de uitvoering van dit project is echter gebleken dat niet alle onderhoud van te voren gepland kan worden en dat juist real time data tijdens de vlucht erg relevant is voor snel en efficiënt onderhoud. De doelstelling van dit KIEM-project is enerzijds het vergaren van nieuwe kennis en inzichten over service logistics en het daarmee aanjagen nieuw onderzoek waarin wordt onderzocht of de inzet van real time big data bijdraagt aan het verminderen van de downtime. Anderzijds wordt onderzocht of nieuwe samenwerkingen (met IT-bedrijven) mogelijk zijn die voorraadkosten verminderen. Onderzoek wordt gedaan naar: 1. Knelpunten voor de inzet van real time big data in relatie tot MRO-activiteiten. 2. Vraagarticulatie en samenwerkingsmogeljkheden met nieuwe mkb-bedrijven. 3. Spare part warehousing efficiëntie (parts pooling). 4. Infrastructuur en standaarden voor opslag en toegankelijkheid van gezamenlijke en individuele (bedrijfsgevoelige) data. De HvA, NAG en JetSupport verwachten dat met dit project nieuwe mkb-onderhoudsbedrijven, vliegtuigmaatschappijen en overheden gaandeweg het project gaan aanhaken. Uitkomsten zijn enerzijds nieuwe kennis en inzichten op het gebied van service logistics en anderzijds commitment voor een vervolgonderzoek op het lopende RAAK-project.
In September 2018 a gaming dashboard is implemented and reviewed on effect at Jan de Rijk, Gebroeders Versteijnen and Merba. The dash board should give insight in the individual and team performance of employees in the their work processes through a gamesome modern visualisation‘In what way is it possible to design and apply ‘game design techniques’ and ‘game elements’ in performance dashboards, so that employees are constantly motivated to improve productivity, quality and safety of their individual proceedings and learning, so that the investment in gamification is profitable?’
SHAREHOUSE is een ruimte voor bedrijven in het STC om te experimenteren met eigen technologie. De experimenten worden wetenschappelijk gestroomlijnd en gericht op dataverzameling ter verbetering van magazijnwerk. Moderne technologieën, mens-technologie interactie, technologieadoptie en sociale innovatie, veiligheid, ethiek en duurzaamheid en de benodigde skills voor (toekomstige) medewerkers in de logistiek staan hierin centraal. SHAREHOUSE creëert tevens een open leeromgeving voor studenten en (MKB-)bedrijven, zodat ze in een praktijkomgeving ervaren hoe zij automated guided vehicles, virtual/augmented reality en wearables en exoskeletten voor goederenverwerking in een magazijn kunnen implementeren en beheersen. Publiek-private learning communities zorgen voor duurzame samenwerking tussen de belangrijkste stakeholders.