ObjectiveTo evaluate the cost-effectiveness of the Cardiac Care Bridge (CCB) nurse-led transitional care program in older (≥70 years) cardiac patients compared to usual care.MethodsThe intervention group (n = 153) received the CCB program consisting of case management, disease management and home-based cardiac rehabilitation in the transition from hospital to home on top of usual care and was compared with the usual care group (n = 153). Outcomes included a composite measure of first all-cause unplanned hospital readmission or mortality, Quality Adjusted Life Years (QALYs) and societal costs within six months follow-up. Missing data were imputed using multiple imputation. Statistical uncertainty surrounding Incremental Cost-Effectiveness Ratios (ICERs) was estimated by using bootstrapped seemingly unrelated regression.ResultsNo significant between group differences in the composite outcome of readmission or mortality nor in societal costs were observed. QALYs were statistically significantly lower in the intervention group, mean difference -0.03 (95% CI: -0.07; -0.02). Cost-effectiveness acceptability curves showed that the maximum probability of the intervention being cost-effective was 0.31 at a Willingness To Pay (WTP) of €0,00 and 0.14 at a WTP of €50,000 per composite outcome prevented and 0.32 and 0.21, respectively per QALY gained.ConclusionThe CCB program was on average more expensive and less effective compared to usual care, indicating that the CCB program is dominated by usual care. Therefore, the CCB program cannot be considered cost-effective compared to usual care.
MULTIFILE
While consumers have become increasingly aware of the need for sustainability in fashion, many do not translate their intention to purchase sustainable fashion into actual behavior. Insights can be gained from those who have successfully transitioned from intention to behavior (i.e., experienced sustainable fashion consumers). Despite a substantial body of literature exploring predictors of sustainable fashion purchasing, a comprehensive view on how predictors of sustainable fashion purchasing vary between consumers with and without sustainable fashion experience is lacking. This paper reports a systematic literature review, analyzing 100 empirical articles on predictors of sustainable fashion purchasing among consumer samples with and without purchasing experience, identified from the Web of Science and Scopus databases.
MULTIFILE
De creatieve industrie speelt een hoofdrol bij het bedenken van oplossingen waarmee de betalingsbereidheid (Willingness To Pay, WTP) van consumenten voor duurzame natuurlijke voedingsproducten verhoogd kan worden. Mensen zijn vanuit jarenlange marktwerking en commerciële communicatie gewend geraakt aan ‘every day low prices’. Hierdoor beweegt hun waardeperceptie nauwelijks mee met het aanbod van duurzame, en daarmee vaak ook duurdere productvarianten. Extra barrière is dat mensen geneigd zijn te denken dat natuurlijke producten zoals groenten of vis, van nature duurzaam zijn terwijl dat niet altijd zo is. Hierdoor is het moeilijk om mensen bereid te krijgen een ‘fair price’ te betalen voor duurzaam geproduceerde voedingsproducten. Dit zet druk op de continuïteit van investeringen in de verduurzaming van de productieketens. Pure kennisoverdracht naar consumenten, zoals via informatieve campagnes, werkt deels. Creatieve bureaus exploreren alternatieve interventietechnieken, maar hen ontbreekt fundamenteel inzicht in deze materie om gericht innovatieve creatieve methoden te ontwikkelen, en te weten welke wanneer in te zetten. Een eerste verkenning van de wetenschappelijke literatuur wijst uit dat er beperkte kennis aanwezig is over hoe de WTP van duurzame producten tot stand komt, en hoe deze positief te beïnvloeden is; al helemaal ten aanzien van duurzame voedingsproducten. Dit vraagt om fundamentele kennisontwikkeling, met daaropvolgend innovatie van kansrijke interventietechnieken door de creatieve industrie. De huidige aanvraag is bedoeld om allereerst gestructureerd literatuuronderzoek en praktijk-casestudies onderzoek te faciliteren. Dit leidt tot de ontwikkeling van een conceptueel kader (werknaam ‘Consumer Sustainability Value Perception’ model) van waaruit empirisch onderzoek naar innovatieve creatieve interventies opgezet en uitgevoerd kan worden. Uitgangspunt is dat inzicht in de psychologische principes van fair prices, waardeperceptie en WTP de creatieve industrie helpt om effectieve interventies te ontwerpen en toetsen. Daarmee kunnen zij hun clientèle in de duurzame voedingssector ondersteunen. Dit project draagt specifiek bij aan KIA Veerkracht en KIA Landbouw, Water en Voedsel.